آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۱۵۴۰
حادثه
۱۸

پنج قاره

خروج ماهی زنده از ریه پسر هندی

ایسنا: تیمی از پزشکان هندی توانستند ماهی زنده ای را از ریه پسری 12ساله بیرون آورند. این پسر همراه دوستانش برای شناکردن به رودخانه رفته بود که ناخودآگاه ماهی را بلعید. پزشکان هندی در این جراحی نادر توانستند ماهی 9 سانتی متری را از ریه پسر بیرون آورند و جان او را نجات دهند. پزشک این پسر گفت: ««آنیل» پس از بلعیدن ماهی احساس تنگی نفس کرد. به طوری که در هر دقیقه پایین تر از حد معمول نفس می کشید. همین امر باعث شد از ریه او عکسبرداری شود. بررسی تصویر گرفته شده، نشان دهنده وجود شیء خارجی در ریه این پسر بود.» این پزشک پس از اتمام جراحی 45دقیقه ای اعلام کرد پیش از این نیز مواردی از بلعیدن پلاستیک داشته ایم اما این مورد در نوع خود منحصر بود.

کور کردن فرزند برای جلوگیری از زلزله

آسوشیتدپرس: زن مکزیکی چشمان پسر پنج ساله اش را از حدقه بیرون کشید تا از وقوع زلزله جلوگیری کند. این زن طی مراسمی با حضور چند نفر از اقوامش و به منظور حفظ جهان در برابر خطر زلزله دست به این کار زد. متهم 28ساله در این مراسم چندین بار به پسرش گفت چشم هایت را ببند اما وقتی با مخالفت پسرش روبه رو شد، چشمانش را از حدقه بیرون آورد. به گفته تعدادی از شاهدان متهم در حالی که فریاد می زد، گفت: بگذارید او را بکشم تا شیطان از جسم او بیرون برود. پلیس مکزیک پس از دستگیری متهم و انتقال این پسر به بیمارستان اعلام کرد: پزشکان تلاش خود را برای حفظ بینایی این کودک کرده اند اما به احتمال قوی بینایی اش را از دست می دهد.

مفقودی 4339 کودک ماداگاسکاری

شینهوا: سازمان مددکاری اجتماعی ماداگاسکار در گزارشی اعلام کرد چهار هزار و 339 مورد مفقودی کودک در سه سال گذشته میلادی گزارش شده است. طبق این اطلاعیه در بین سال های 2009 و 2012 میلادی این تعداد شکایت در «آنتاناناریوو» پایتخت این کشور تنظیم شده است. البته3241 نفر از این کودکان توسط پلیس پیدا و به خانواده هایشان تحویل داده شده اند و مابقی همچنان مفقود هستند. 78 درصد از این کودکان به خواست خود و به دلیل اذیت هایی که تحمل می کردند، پا به فرار گذاشته بودند.