آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۴
فرهنگ و هنر
۵

تجلیل از کمال الملک سینمای ایران

شامگاه دوشنبه از جمشید مشایخی «کمال الملک سینمای ایران» در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان تجلیل شد.مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس و رونمایی از کتاب «هفت پادشاه، در یک اقلیم» اثری از مسعود عجمی با تجلیل از هنرمندانی که در کاخ گلستان ایفای نقش کرده بودند، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، مسعود شریفی مدیر کاخ گلستان در سخنانی از بافته شدن فرش جمشید مشایخی خبر داد و افزود: فرش چهره استاد مشایخی توسط محمد شفقی تبریزی در حال بافته شدن است و به زودی به اتمام خواهد رسید.

جمشید مشایخی نیز در سخنانی گفت: بنده افتخار می کنم که همیشه یک شاگردم. شادروان علی حاتمی در این کاخ سریالی به اسم «سلطان صاحبقران» ساخت که بنده در آن نقشی داشتم. او در سال 63 تصمیم گرفت، زندگی کمال الملک را به تصویر بکشد و از من دعوت کرد که در این اثر نقش کمال الملک را ایفا کنم. سرانجام سال 87 نیز محمدرضا ورزی از من خواست که بار دیگر در نقش کمال الملک ظاهر شوم.

در این مراسم که هنرمندانی چون داریوش ارجمند، گیتی ساعتچی، رضا فیاضی، چنگیز جلیلوند، حسام نواب صفوی، ژیلاسهرابی، امیر دژاکام و عنایت بخشی حضور داشتند از ایرج راد نیز تقدیر شد.