آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۴
سیاسی
۲

مهمانپرست: گروه 1+5 با تصورات اشتباه وارد مذاکرات نشوند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به گروه 1+5 توصیه کرد که با تصورات اشتباه وارد مذاکرات هسته ای در مسکو نشوند و تصریح کرد: رویکرد فشار همراه با مذاکره پاسخگو نیست.

رامین مهمانپرست در جلسه هفتگی خود با نمایندگان رسانه های خبری تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از حقوق هسته ای خود به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد.

محکومیت 4 تبعه ایرانی در کویت به حبس ابد به اتهام دست داشتن در فعالیت های جاسوسی موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد. مهمانپرست در این باره با بیان این که ادعاهای واهی و بی اساسی که مجددا در این زمینه مطرح شده، جای تعجب دارد، گفت: این ادعاها از نظر ایران مردود است و احکامی که صادر شده به هیچ وجه قابل قبول نیست. وی افزود: امیدواریم رویکرد دولت کویت قابل قبول باشد و در برخورد با این مساله تجدیدنظر کند و بزودی شاهد آزادی اتباع کشورمان باشیم. تحولات در روابط اخیر ایران و جمهوری آذربایجان که درپی اهانت به مقام رهبری و تشدید اقدامات ضد اسلامی در این کشور از جمله میزبانی از مسابقات یورو ویژن و رژه همجنس بازان به وجود آمد و موجب فراخوانی سفیر ایران از جمهوری آذربایجان شد موضوع دیگری بود که در این نشست خبری مطرح شد.

مهمانپرست در این خصوص گفت: ما از مقامات جمهوری آذربایجان خواسته ایم با درایت با این توطئه ها مقابله کرده و اجازه ندهند که فضای موجود 2 کشور و عواطف مردم به سمتی برود که ما را از بهره مند شدن از فضای مشترک و مشترکات فرهنگی و تاریخی محروم کند.