آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۴
جهان
۶

بازداشت 84 دانشجوی معترض در کانادا

یک منبع پلیس کانادا روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پلیس کبک عصر دوشنبه 84 تظاهرات کننده را در نزدیکی محل دیدار مقامات دولت محلی و دانشجویان بازداشت کرد. به گزارش فارس، این منبع پلیس به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ما این 84 نفر را به دلیل ایجاد اختلال ترافیکی بازداشت کردیم.

براساس این گزارش، پلیس ضدشورش کانادا روز دوشنبه در محل مذاکرات دانشجویان و مقامات دولت محلی مستقر شد زیرا حدود 200 معترض در مقابل ساختمان شهر کبک ایستاده بودند. دانشجویان دانشگاه و کالج کبک و مقامات محلی این شهر روز دوشنبه به منظور پایان دادن به ماه ها نزاع درخصوص افزایش شهریه ها به میز مذاکره بازگشتند تا این مشکل را که به درگیری میان پلیس و دانشجویان معترض و متعاقب آن دستگیری صدها معترض منتهی شد، رفع کنند. دانشجویان کبک خواستار تثبیت شهریه ها هستند، اما دولت کانادا این امر را غیرممکن دانسته است. بیش از 2500 دانشجو از آغاز تظاهرات گسترده در این شهر دستگیر شده اند که تنها 700 نفر از این دستگیری ها در چهارشنبه گذشته صورت گرفته است.

از سوی دیگر، گروهی از مسوولان و کارمندان موزه ها و نهادهای نگهداری از اسناد تاریخ ملی کانادا روز گذشته از سراسر این کشور با برگزاری تظاهراتی در اتاوا اعتراض خود را به طرح های ریاضتی دولت کانادا اعلام کردند. همچنین پس از آن که هفته گذشته قانون محدودیت تظاهرات در استان کبک کانادا تصویب شد، روز گذشته نیز قانون منع اعتصاب با هدف پایان دادن به اعتصاب کارکنان خطوط آهن در کانادا از سوی دولت این کشور تصویب شد.