آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۲۳
اخبار اقتصادی
۴

17 و 18 خرداد همایش مبارزه با قاچاق کالاو ارز برگزار می شود

مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالاو ارز سازمان تعزیرات حکومتی از برگزاری دومین همایش مبارزه با قاچاق کالاو ارز در روزهای 17 و 18 خرداد ماه سال جاری خبر داد.

سیدعبدالمجید اجتهای افزود: این همایش با مشارکت سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم قضایی، اتاق بازرگانی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز در محل دانشکده علوم قضایی واقع در خیابان خارک برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مبارزه باقاچاق کالاو ارز در سطح عرضه، مطالعات تطبیقی و تجربیات سایر کشورها، آثار زیانبار عرضه ارز و کالای قاچاق بر اقتصاد ملی، آثار عرضه کالاو ارز قاچاق در افزایش نابسامانی های اجتماعی، سیاستهای تقنینی و قضایی در پیشگیری از قاچاق، سیاستهای اجرایی در پیشگیری از عرضه کالاو ارز قاچاق، بررسی نارسایی ها و خلاهای قانونی و جرائم همراه یا مرتبط با قاچاق از محورهای اصلی این همایش است.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاو ارز سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: تاکنون حدود 80 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از میان آنها 52 مقاله برتر در قالب کتاب چکیده منتشر می شود.

مجازات برای قاچاقچیان ارز

مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالاو ارز سازمان تعزیرات حکومتی از تنقیح قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز پس از 80 سال خبر داد و افزود: با تغییر این قانون با قاچاقچیان ارز هم برخورد می شود.

به گزارش مهر، اجتهادی اعلام کرد تا یک ماه آینده طرح شبنم برای مبارزه با قاچاق کالادر سطح کشور اجرایی می شود.

وی افزود: 400 شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق کالادر سازمان تعزیرات حکومتی کشور در این طرح که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های مربوطه با تمام توان با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد و از لحاظ تعداد شعب هم مشکلی نداریم.

اجتهادی در مورد آخرین وضعیت قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: این قانون قرار بود در مجلس هشتم نهایی شود ولی به مجلس نهم واگذار شد. در مورد این قانون می توان گفت که تحول بزرگی در برخورد با قاچاقچیان خواهیم داشت. به عنوان نمونه در قانون قبلی که برای سال 1312 بود ما در مورد قاچاق ارز هیچ قانونی نداشتیم ولی در قانون جدید متخلفان و قاچاقچیان ارز هم غیر از مصادره ارز دو برابر ارزش ریالی ارز در حق دولت جریمه می شوند.

وی گفت: این قانون هم اکنون در مراحل تصویب قرار دارد و ایرادات شورای نگهبان هم در حال برطرف شدن است.