آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۱۰
صفحه آخر
۱۶
خبر آخر

«سرآشپز» زوتر به سینما می رود

رمان پرفروش «سرآشپز» نوشته مارتین زوتر، نویسنده سویسی در قالب اثری سینمایی به نمایش درخواهد آمد. کارگردانی این فیلم را رالف هوتنر بر عهده دارد و فیلمنامه آن را نیز روث توما به رشته تحریر درخواهد آورد. زمان آغاز ساخت این فیلم اقتباسی اوایل سال 2013 و مکان های فیلمبرداری نیز دو کشور آلمان و سویس پیش بینی شده است.

درباره بازیگران حاضر در این پروژه خبری اعلام نشده اما طبق اعلام کمپانی فیلمسازی «سناتور فیلم» قرار است این پروژه سینمایی در سال 2013 اکران شود. رمان «سرآشپز» که در انتشارات دیوژنس برای چاپ رفته داستان یک شرکت را روایت می کند که در زمان بحران مالی جهانی و جنگ های داخلی سریلانکا در پنهان کاری مطلق بسیار پررونق است. نویسنده در این رمان هیچ یک از خواست های خواننده را بی پاسخ نگذاشته و در کنار روایت سیاسی از عصر حاضر، به روایت داستانی عاشقانه و ماجرایی مرموز نیز پرداخته که طی آن یک آشپز اهل سریلانکا همراه شریکش، منوی غذایی متفاوت را تدارک می بیند.

مارتین زوتر که متولد سال 1948 زوریخ است، هم اینک همراه همسرش در اسپانیا و گوآتمالازندگی می کند. وی از سال 1991 به عنوان نویسنده مستقل کار خود را آغاز کرد و از سال 1992 در ستون «اتاق بازرگانی» نشریه «ولت وخه» مشغول فعالیت شد. زوتر در 29 مارس 2004 درزوریخ با جایزه «جغد طلایی دیوژنس» تجلیل شد.