آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۲۶
اقتصادی
۴

جدیدترین گزارش از وضعیت قیمت کالاهای اساسی

در حالی که دولت با اختصاص 24 میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین مواد اولیه و نهاده های تولید، سعی در تنظیم بازار دارد اما قیمت ها حاکی از روند افزایشی بوده است.

بانک مرکزی در تازه ترین گزارش خود از قیمت خرده فروشی های تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ را با 6/2 درصد افزایش نسبت به هفته قبل و 2/9 درصد نسبت به ماه قبل 5000 تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته قیمت گوشت قرمز نیز بدون کاهش بوده و هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان 22 هزار و 158 تومان و گوشت گاو و گوساله بدون استخوان نیز به قیمت 17 هزار و 674 تومان در خرده فروشی ها عرضه شده است.براساس این گزارش، اگرچه قیمت میوه های تابستانه به دلیل از نوبرانه در آمدن روند کاهشی داشته اما میوه هایی مانند سیب و پرتقال افزایشی تا 22 درصد را تجربه کرده است. براساس این گزارش، قیمت انواع برنج وارداتی بدون تغییر اما برنج های داخلی میل به کاهش داشته است. هر کیلوگرم برنج وارداتی غیرتایلندی 2700، داخلی درجه یک 4300 و داخلی درجه دو 3100 تومان به فروش رفته است.قیمت لبنیات نیز نسبت به هفته گذشته غیر از کره پاستوره که 7/0 درصد افزایش داشته بقیه فرآورده های لبنی قیمت ثابتی داشته است و هر کیلوگرم شیرپاستوریزه به قیمت 1500 تومان عرضه شده است. همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ نیز بیش از 4000 تومان اعلام شده است.