آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۹۸
ایران شوک
۲۱
شوک هنری

تخم مرغ 100 هزار پوندی

گروه شوک: پرتره هنرمند معروف لوسین فروید روی یک تخم مرغ پس از 33سال از کشوی میز اتاق کارش در همپشایر انگلیس پیدا شد. لوسین میکائیل فروید نقاش معروف آلمانی تبار در انگلیس که تاکنون نمایشگاه های زیادی از هنر نقاشی روی تخم مرغ از وی در اروپا برگزار شده است سال گذشته بر اثر بیماری در لندن در گذشت. وی هنرمندی است که به سبک های رئالیسم، اکسپرسیونیسم و فرا واقع گرایی نقاشی می کشید.

اخیرا پیدا شدن یک تخم مرغ که لوسین فروید 33 سال پیش آن را گم کرده بود و هیچ آسیبی به پوسته آن وارد نشده کارشناسان را شگفت زده کرده است.

نکته جالب توجهی که قیمت این تخم مرغ را بسیار با ارزش و گرانبها کرده نقاشی روی آن است. فروید در یک سمت تخم مرغ آثار انگشتانش را نقاشی کرده و در سمت دیگر پرتره خودش را روی تخم مرغ به تصویر کشیده است. لوسین فروید که یکبار نیز به خاطر نقاشی ملکه انگلیس جایزه نقاشی سال را از آن خود کرده بود این بار با پیدا شدن این اثر شگفت انگیز نامش را در تاریخ هنر نقاشی جاودانه نگه داشت.

پیر زن 60 ساله که به عنوان خدمتکار خانه لوسین فروید زندگی می کند تخم مرغ شکننده را روی یک دستمال کاغذی که در کارتن مقوایی تخم مرغ گذاشته بود به موزه هنر های باستانی لندن تحویل داد. تخم مرغ در حال حاضر در یک محفظه شیشه ای نگهداری می شود و 100 هزار پوند ارزش گذاری شده است.

الکساندر هیتر کارشناس نقاشی، این تخم مرغ را یکی از گران ترین پرتره های نقاشی توصیف کرده و معتقد است به خاطر پوشاندن پوسته خارجی تخم مرغ به وسیله نوع خاصی روغن، پوسته تخم مرغ شکسته نشده است. این تخم مرغ در تاریخ 21 ژوئن در لندن به فروش می رسد.