آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۹۸
شوک امروز
۲۲

کشف تاج طلایی 2400 ساله از قاچاقچیان در یونان

یک تاج طلایی 2400 ساله به همراه ده ها اثر تاریخی دیگر از قاچاقچیان در یونان کشف شد. پلیس یونان روز جمعه، در جریان یک عملیات ضربتی در حومه شهر تاریخی تسالونیکی موفق به کشف یک تاج طلایی 2400 ساله به همراه ده ها اثر تاریخی دیگر از قاچاقچیان آثار تاریخی شد.

به همراه این تاج زیبا که یک اثر تاریخی کمیاب است و توسط یکی از قاچاقچیان که در گذشته افسر پلیس بوده چند تکه شده است، ده ها اثر تاریخی دیگر از جمله ظروف سفالی منقوش، سلاح و زیورآلات که حداقل قدمت آنها 1600 سال است، از قاچاقچیان کشف شده است.

کشف این آثار از قاچاقچیان در شرایطی صورت می گیرد که در روزهای پایانی سال 2011 نیز پلیس یونان در جریان عملیاتی در جنوب این کشور موفق به کشف ده ها اثر تاریخی از قاچاقچیان شد.

در جریان این عملیات که در حومه شهر «پیرگوس» در جنوب یونان انجام شد، ده ها اثر تاریخی از جمله یک کلاهخود برنزی با قدمتی 2600 ساله از قاچاقچیان به دست آمد.

کشور یونان با میراث فرهنگی ارزشمند که در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است، به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و وارث میراث تمدن یونان باستان، عصر بیزانس و نزدیک به چهار قرن سلطه امپراتوری عثمانی شناخته می شود.