آرشیو یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۹۸
موسیقی
۱۸
معرفی آلبوم

به یاد استاد

علی اکبر شهنازی

نوازندگان بسیاری در قرن اخیر، ظهور کرده اند که در آیین نوازندگی از سرآمدان بوده اند اما کمتر از ایشان، تبدیل به چهره ای ماندگار شده اند. علی اکبر شهنازی یکی از نوازندگانی است که به سبب تلاش های فراوان و البته عشقی که نسبت به موسیقی ایرانی داشت توانست برگی زرین از تاریخ موسیقی این مرز و بوم را از آن خود کند. از همین روست که پس از سال ها درگذشت وی، همچنان از آثار او و خلقیات اش سخن گفته و گروه ها به نام او تشکیل می شود.

به تازگی آلبوم «به یاد استاد علی اکبر شهنازی» با تارنوازی صهبا مطلبی و تمبک نوازی پژمان حدادی منتشر شده است. این مجموعه شامل خاطرات استاد علی اکبرخان شهنازی به زبان خودش و اجرای تار صهبا مطلبی در آواز ابوعطا و دستگاه شور است.

در دفترچه سی دی به قلم مطلبی آمده است: «هفت ساله بودم که استاد علی اکبرخان شهنازی به سن هشتاد وهشت سالگی روی در نقاب خاک کشید. هیچ گاه ایشان را زیارت نکرده و از مکتب آموزش شان بهره ای نجستم. اما بازتاب پرسوز و حرارت تلاش هفتادساله استاد از نسلی به نسل دیگر منتقل شد و گذاری بر روح و جان شیفته من نیز کرد. شورانگیزی نواختنش، سلطنت پرقدرت وجودش و تجسم بی رنگی حضورش، با اشواق بی وقفه استاد حسین علیزاده و همیاری دوست و همکار عزیزم پژمان حدادی همراه شد و من را بر آن داشت که به یاد این استاد بی بدیل هدیه ای به علاقه مندان هنر ناب سرزمین مان تقدیم کنم. یادش گرامی و روانش شاد باد.»

این آلبوم را موسسه ماهور منتشر کرده است.