آرشیو پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۱۹
حادثه
۱۲

فروش غیرقانونی تجهیزات دفاع شخصی در اینترنت

مهر| رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری، از شناسایی شرکت های غیرمجازی که به صورت اینترنتی اقدام به فروش تجهیزات دفاع شخصی می کنند خبر داد و گفت: برخی از شوکرهای وارداتی می تواند موجب مرگ فرد شود.

سرهنگ ناصر سیفیان اظهار داشت: تنها مرجع فروش تجهیزات دفاع شخصی مانند شوکر و افشانه اشک آور بر عهده مرکز انتظام پلیس پیشگیری است که مجوزهای لازم را صادر می کند. افراد باید تنها با داشتن مجوز اقدام به تهیه افشانه های مجاز کنند. برخی از شوکرهای وارداتی با ولتاژ 1800 وات وارد کشور می شود که می تواند موجب مرگ فرد شود. ضمن اینکه افشانه های اشک آور خارجی نیز بیشتر برای حیوانات وحشی به کار می رود که در صورت استفاده می تواند به پوست و بینایی آسیب جدی وارد کند.

وی ادامه داد: به تازگی شرکت هایی نیز همانند ناجی فتح مرصاد، حافظین قائم موعود، رعدآفرینان شهر، ایمن سراج فرهنگ، ناجی گستر جم و بهپویان پوشش پارسیان با فعالیت غیرقانونی در اینترنت اقدام به فروش تجهیزات دفاع شخصی می کنند. این شرکت ها با صدور مجوزهای تقلبی طرح ترافیک نیزاقدام به فروش اینترنتی می کنند و مدعی هستند با این کارت ها می توان در محدوده طرح ترافیک نیز تردد کرد که این اقدام فریب هموطنان است.

به گفته رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری برخورد با شرکت های غیرمجاز ادامه دارد و در صورت شناسایی مجدد، با این افراد و گردانندگان شرکت های سودجو برخورد می شود.