آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۳۹
صفحه اول
۱

تعیین تعرفه های پزشکی همچنان بلاتکلیف ماند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: جلسه شورای عالی بیمه که قرار بود برای تعیین تعرفه های پزشکی تشکیل شود، لغو شد، وزارت بهداشت بررشد 25 درصدی تعرفه اصرار دارد ولی با توجه به ناهماهنگی و رویکرد بیمه ها چشم انداز روشنی نداریم.

حسن امامی رضوی در گفت وگو با فارس، افزود: قرار بود امروز (31 خرداد) جلسه شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه های پزشکی تشکیل شود، اما این جلسه به تعویق افتاد و معلوم نیست چه روزی تشکیل شود. وی در مورد رشد تعرفه های پزشکی و توافق با بیمه ها گفت: توافقی به دست نیامده و نظرات خیلی متفاوت است؛ وزارت بهداشت بر رشد 25 درصدی تعرفه های پزشکی مصر است و اگر این اتفاق نیفتد، بخش درمان کشور با مشکلات جدی مواجه می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ولی بیمه ها درباره رشد 10 تا 12 درصدی صحبت می کنند که باتوجه به افزایش چشمگیر هزینه ها اصلاقابل قبول نیست، بخصوص این که سال گذشته هم برخلاف نظر وزارت بهداشت مبنی بر رشد 23 درصدی تعرفه های پزشکی، دولت با رشد 9 درصدی تعرفه ها برای بخش دولتی و رشد 7 درصدی برای بخش خصوصی موافقت کرد.

امامی رضوی گفت: چشم انداز روشنی نداریم، سال گذشته نیز دولت با تصویب رشد 9 درصدی تعرفه های پزشکی بخش دولتی قول داد که مابه التفاوت آن را تا رشد 23 درصدی جبران کند، اما عملااین وعده دولت عملی نشد و به همین علت بیمارستان های کشور با مشکلات مالی زیادی مواجه شدند. وی تاکید کرد: در بیمارستان های کشور وضع خوبی نداریم و اعتبارات اختصاص داده شده با اهداف برنامه مبنی بر کاهش پرداخت از جیب مردم سازگاری ندارد و اگر دولت و سازمان های دیگر همکاری نکنند و هماهنگی نداشته باشند، نمی توانیم به اهداف برنامه برسیم.