آرشیو پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۲۴
بازار سرمایه
۵

شاخص کل 125 واحد دیگر پایین آمد

در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه حجم و ارزش معاملات رشد چشمگیری را تجربه کرد.

دیروز معامله گران تالار شیشه یی 106 میلیون و 724 هزار و 928 برگه سهم و حق تقدم به ارزش 293 میلیارد و 787 میلیون و 64 هزار ریال را در 11هزار و 788 نوبت معاملاتی، داد و ستد کردند. شایعه موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه قندی ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باعث شد این نمادها دیروز در راس بازار قرار بگیرند که رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در اطلاعیه یی این شایعه را تکذیب کرد.

در جریان معاملات روز گذشته شاخص کل 125 واحد پایین آمد و به رقم 26 هزار و 165 رسید. معاملات نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری غدیر، سایپا، پتروشیمی خارک و حفاری شمال بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نماد پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد. از 121 میلیون سهمی که مورد معامله قرار گرفت بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای لیزینگ خودرو غدیر، ملی مس، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری ملت، مپنا، حق تقدم ماشین سازی اراک، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی اصفهان، فولاد مبارکه و بانک پارسیان بود. همچنین بانک ملت، مپنا، سایپا، ایران ترانسفو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی اصفهان، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، کالسیمین و فولاد مبارکه پربیننده ترین نمادهای دیروز بودند. شاخص صنعت نیز 116 واحد پایین آمد و به رقم 20هزار و 778 رسید. شاخص 50 شرکت فعال تر نیز 7 واحد افت کرد.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 108 و 144 واحد افت کردند. آخرین رقم شاخص بازار اول در پایان معاملات روز گذشته 21 هزار و 795 و شاخص بازار دوم 35هزار و 193 بود.