آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۴
ورزشی
۱۸

اسپانیا و پرتغال امشب نخستین فینالیست یورو 2012 را مشخص می کنند

جنگ رونالدو با ستارگان لالیگا

ماموریت سخت و دشوار برای کریستیانو رونالدو، ستاره مسلم جام چهاردهم، گذشتن از سد ستارگان رئال مادرید، بارسلونا و به طور کلی لالیگای اسپانیا برای فینالیست شدن پرتغال است.

مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا امشب در شرایطی از ساعت 15/23 با دیدار تیم های اسپانیا و پرتغال آغاز می شود که صرف نظر از قدرت تیمی این دو کشور همسایه که آنها را به نیمه نهایی رهنمون کرد، اولین نکته ای که در این رویارویی از ذهن می گذرد قرار گرفتن رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال مقابل هم تیمی هایش در رئال مادرید و رقیبان سرسختش در بارسلونا و دیگر تیم های لالیگاست، آن هم در شرایطی که پرتغالی ها برای سومین بار به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی این رقابت ها راه یافته و تنها افتخار آنها در عرصه یورو به نایب قهرمانی در سال 2004 برمی گردد، نکته ای که مسئولیت فوق ستاره ای چون رونالدو را سنگین تر می کند. اما در مقابل اسپانیا که در قامت مدافع عنوان قهرمانی و برای چهارمین بار به این مرحله راه پیدا کرده، بسیار امیدوار است همچون سه دوره گذشته، به فینال راه یابد.

پرتغال و اسپانیا که در مرحله قبل با شکست دادن چک و فرانسه به نیمه نهایی راه یافتند آخرین بار پاییز سال گذشته و در یک دیدار دوستانه مقابل هم صف آرایی کردند، دیداری که پرتغال با چهار گل مهمان خود را بدرقه کرد و انتقام سختی بابت شکست مقابل این تیم در جام جهانی 2010 گرفت.

در شرایطی که ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا ضمن اذعان به قدرت تیمی پرتغال از برنامه ویژه برای مهار رونالدو خبر می دهد، رونالدو در باره این بازی تصریح کرد: هیچ فشار خاصی را به خاطر این بازی حس نمی کنم چون بازی با اسپانیا هم مثل رویارویی با دیگر رقبا بسیار دشوار است. ده سال تمام است که سرگرم بازی در بالاترین سطح حرفه ای هستم و در این مدت برای دو باشگاه بزرگ منچستریونایتد و رئال مادرید بازی کرده ام و دلیلی ندارد که تحت فشار باشم یا بترسم. وی تصریح کرد: هر چند کار خیلی سختی در پیش داریم، اما می توانیم از سد اسپانیا عبور کنیم. تنها غایب احتمالی پرتغال در این دیدار آلدر پوستیگاست که در دیدار مقابل چک دچار مصدومیت شد و بعید به نظر می رسد به بازی امشب برسد.