آرشیو چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۱۲
دانش
۱۰

اصفهانی ها سیستم نظارت بر کار رفتگران ساختند

سامانه هوشمند نظارت بر پیمانکاران خدمات شهری توسط فناوران یکی از شرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

دکتر محمود شیخ زین الدین، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: این شرکت محصول جدید خود را برای نخستین بار در کشور تولید و به صورت آزمایشی در شهرداری اصفهان نصب کرده است.

وی افزود: این سامانه برای رفع خلانظارتی شهرداری کلانشهرهای ایران و با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته طی مدت یک سال در معاونت خدمات شهری اصفهان طراحی شده است.

شیخ زین الدین با اشاره به این که یکی از وظایف معاونت خدمات شهری نظارت بر عملکرد پیمانکاران اجرای نظافت شهری بر اساس قراردادهای منعقد شده است، ادامه داد: به وسیله این سامانه پیمانکاران در هر معبر مطابق یک برنامه زمانبندی دوره ای اقدام به اجرای مراحل قراردادهای منعقد شده درخصوص نظافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هر منطقه یک ناظر مقیم وجود دارد که پس از بازدید در سطح منطقه چنانچه کوتاهی از طرف پیمانکار در اجرای هر یک از اقلام موضوع قرارداد وجود داشته باشد، آن را گزارش خواهد کرد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان این که این سامانه با دو شیوه آنلاین و آفلاین فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: شیوه آفلاین در بسته نرم افزاری گنجانده شده که در صورت تمایل با استفاده از یک نرم افزار واسط، اطلاعات به وسیله کابل رابط موبایل بر نرم افزار نصب شده تا بر رایانه های ناظران یا معاونت های خدمات شهری مناطق متصل شود که تخلیه اطلاعات یا به روزرسانی آن انجام پذیرد.