آرشیو پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۴۳
اخبار خارجی
۱۶

نخستین اعتراض ضدحکومتی درکویت حاکمان فاسد را نمی خواهیم

هزاران تن از مردم کویت با برپایی تظاهرات در میدان مرکزی پایتخت، اقدام مسئولان این کشور در انحلال پارلمان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، در این تظاهرات که در «میدان اراده» در نزدیکی پارلمان کویت برگزار شد، علاوه بر اقشار مختلف مردم، نمایندگان مجلس منحل شده «الامه» نیز حضور داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، با تجمع هزاران نفری مردم در پایتخت این کشور، جنبش بیداری اسلامی به کویت رسیده و ترس و وحشت را برحاکمان این کشور حاشیه خلیج فارس مستولی کرده است.

براساس این گزارش، معترضان کویتی که تعداد آنها 30 هزار نفر برآورد شده است، با سردادن شعار «هرگز تسلیم نمی شویم»، «اقدام دادگاه قانون اساسی غیرقانونی است» حاکمان فاسد جایی در کویت ندارند، انحلال پارلمان را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعارهایی علیه مجلس پیشین این کشور، اعلام کردند که راضی نخواهند شد، این مجلس بار دیگر بر سر قدرت بیاید چرا که برخی از اعضای پارلمان پیشین فاسد هستند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که پادشاه کویت با صدور فرمانی فعالیت مجلس الامه (پارلمان) را از هفته گذشته به حالت تعلیق درآورد و پس از آن نیز دادگاه قانون اساسی این کشور، با صدور حکمی، رای به قانونی بودن پارلمان قبلی داد.