آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۴۵
اخبار کشور
۱۴

رادیو صدای روسیه: تحریم ها برای ایران فاجعه بار نیستند

رادیو صدای روسیه در گزارشی گفته است که نتایج تحریم های نفتی برای ایران فاجعه بار نبوده و باعث می شود تلاش های ایران به بخش های دیگر اقتصادی متوجه شود.

به گزارش رادیو صدای روسیه، «یوگنی ساتانوفسکی» از موسسه خاورمیانه می گوید: «برخی کشورها از جمله آفریقای جنوبی، به شدت واردات نفت از ایران را افزایش داده اند. مصرف نفت ایران در ترکیه کاهش نیافته است. کره جنوبی تنها اندکی از واردات نفت از ایران کاسته است. شرکت های هندی در بخش دولتی نفت ایران را کمتر استفاده می کنند اما مصرف نفت ایران در بخش خصوصی در هند بیشتر شده است. حتی چین هم که از مصرف نفت ایران کاسته است، به ایران فشار می آورد تا از قیمت نفت بکاهد تا بتواند مصرف نفت ایران را افزایش دهد.»

به نوشته رادیو صدای روسیه، در اثر تحریم، ایران تنها بین 20 تا 100 میلیارد دلار از درآمد نفتی اش را از دست خواهد داد که با یک فاجعه، فاصله زیادی دارد. در عین حال تحریم ها کمک خواهند کرد که توجه ایران بیشتر به سایر بخش های اقتصادی جلب شود.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که تحریم نفتی ایران تاثیر چندانی بر افزایش قیمت های جهانی نفت نخواهد داشت و قیمت نفت بین 85 تا 110 دلار همچنان در نوسان خواهد بود.