آرشیو یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۴۵
اخبار خارجی
۱۱

ارائه الکترونیکی خدمات قضایی در یزد

یزد- خبرنگارکیهان:

رئیس کل دادگستری استان یزد از الکترونیکی شدن ارائه خدمات دستگاه قضایی به مردم خبر داد.

به گفته غلامحسین حیدری پیشخوان دستگاه قضایی راه اندازی خواهد شد و مردم می توانند شکایت های خود را به صورت الکترونیکی، از طریق سایت دستگاه قضا تسلیم کنند و یا برای دادخواست اقدام و هزینه های مربوطه را نیز الکترونیکی پرداخت کنند.

وی افزود: درحال حاضر از اول تیرماه این طرح به صورت آزمایشی در زمینه چک بی محل حقوقی و کیفری در تهران به اجرا در آمده است.به گفته حیدری مردم دراین طرح می توانند مراحل اجرای پرونده خود را نیز از طریق سایت دستگاه قضا با کد و رمز اختصاصی که دراختیارشان قرار داده می شود پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد پرونده های ورودی در استان یزد به دستگاه قضا نگران کننده است و این استان در رتبه چهارم کشور در این زمینه قرار دارد.رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: طی یک سال گذشته یعنی تا ابتدای تیرماه امسال حدود 120هزار پرونده ورودی به این دادگستری ثبت شده که در مقایسه با بسیاری از استان های کشور رقم مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار ما جمال قضاوتی دادستان استان نیز گفت: در سال گذشته بالغ بر 216 هکتار از اراضی ملی در استان یزد در زمینه های مسکن و منابع طبیعی از تصرف خارج شده است.