آرشیو دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۸
پرونده
۱۱

آزاده مویدی فر، گوینده عروسک «چرا» در برنامه رنگین کمان

خاطره «چرا» همیشه با من است

قبل از این که گوینده عروسک «چرا» باشم در یکی از برنامه های شبکه جام جم جای یک عروسک صحبت می کردم. نگار استخر که تهیه کننده این برنامه بود، طراحی صحنه برنامه رنگین کمان را به عهده داشت. او مرا به تهیه کننده این برنامه معرفی کرد و من گوینده عروسک ​چرا​ شدم. گرچه تا به حال به جای عروسک های مختلف صحبت کرده ام، اما عروسک​چرا​ برایم عزیزتر و محبوب تر از بقیه عروسک هاست. من با این عروسک زندگی کردم و نفس کشیدم.

با توجه به این که همراه عروسک «چرا» در برنامه های زنده حضور داشتم با این عروسک لحظه به لحظه با بچه ها نفس کشیدم و نفس بچه ها را حس کردم. وقتی بچه ها از ته دل می خندند، برایم شیرین و دلچسب است، چون احساس می کنم آنها واقعا خوشحال هستند و شادی شان اصلاتصنعی نیست. رفتارهای آنها به دور از ریاست. آنها خودشان هستند و نقش بازی نمی کنند، به همین دلیل می گویم همراه بچه ها نفس می کشم و عاشقانه دوستشان دارم. من همراه عروسک ​چرا​ سری به بچه های بیمار در بیمارستان ها زدم تا جویای احوال آنها باشم و عروسک ​چرا​ هم به آنها بگوید که خیلی زود سلامت خود را به دست می آورند و به خانه هایشان برمی گردند. در زمان زلزله بم با بچه های این شهر همدردی کردیم.

عروسک چرا با بچه های بم حرف زد تا آنها را آرام کند و بگوید آنها می توانند با توکل به خدا مشکلات شان را پشت سر بگذارند.

در طول سال های گذشته کارهای هنری متعددی انجام داده ام، اما هرگز از دنیای بچه ها فاصله نگرفته ام و احساس می کنم باید همیشه همراه بچه ها باشم تا بتوانم لحظه به لحظه با آنها نفس بکشم و زندگی کنم. دوست دارم همیشه در دنیای کودکان کارهایی انجام بدهم تا آنها با دیدن آن از ته دل بخندند. وقتی برنامه ای برای بچه ها اجرا می کنم، واقعا حس و حال خوبی دارم و حس سرزند گی می کنم. امیدوارم هر روز بتوانم برای دنیای بچه ها​ کارهای قشنگ انجام بدهم.