آرشیو دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱، شماره ۳۴۴۸
ایران
۱۵

شهرداری می گوید این اقدام به صورت کاملاقانونی و با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است

محو یادگاری نویسی سی وسه پل با وصله پینه های رنگی

چند روز پیش درحالی بخش هایی از دیواره سی‎و سه پل توسط شهرداری اصفهان برای از بین رفتن شعارها و یادگاری نویسی رنگ آمیزی شد که اکنون دیواره سی وسه پل مملو از وصله هایی شده که چشم هر بیننده ای را آزار می دهد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، کارشناسان این اقدام شهرداری را کاملاغیراصولی می دانند، با این حال معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اجتناب از به کار بردن کلمه رنگ آمیزی به لکه گیری اشاره می کند.

محسن رنجبر، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این باره گفت: هر گونه اقدامی برای حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی با نظارت سازمان میراث فرهنگی اصفهان انجام می شود.

به گفته وی، از آنجا که سازمان میراث فرهنگی مرتب برای حفظ و نگهداری آثار از شهرداری درخواست کمک می کند، شهرداری هم وظیفه خود می داند که برای حفظ شهر و ابنیه تاریخی همکاری های لازم را به عمل آورد، اما در مباحث تخصصی همواره نظارت مرجع متخصص سازمان میراث فرهنگی وجود داشته است.

رنجبر در خصوص این که برخی کارشناسان معتقدند این اقدام شهرداری غیراصولی و غیرکارشناسانه بوده، گفت: رنگ آمیزی واژه جالبی نیست و نباید به کار برده شود، چراکه شهرداری رنگ آمیزی نکرده، اگر هم اقدامی انجام داده لکه گیری هایی با نظارت سازمان میراث فرهنگی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری رنگ آمیزی سی و سه پل را انجام داده یا خیر ادامه داد: من نه کاملاتایید می کنم نه تکذیب. شهرداری به صورت کاملاقانونی اگر تقاضایی از سوی میراث وجود داشته باشد برای حفظ و حراست ابنیه تاریخی انجام می دهد. این درحالی است که به گفته فعالان میراث فرهنگی اصفهان، رنگ آمیزی دیواره سی و سه پل برای ازبین بردن شعار و یادگاری نویسی هر ساله به صورت روتین توسط شهرداری انجام می شود.