آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۱۹
بورس
۸

ساخت 400 جایگاه CNG در ایران

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از ساخت 400 جایگاه جدید CNG در ایران تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبات دولت تاکنون سهم CNG در سبد سوخت خودروها به طور کامل پوشش داده شده است.

شهرام اسدپور با اشاره به افزایش تعداد جایگاه های CNG کشور به یکهزار و 912 جایگاه، گفت: در حال حاضر ظرفیت عرضه CNG کشور به بیش از دو میلیون متر مکعب در هر ساعت افزایش یافته است.

مدیر طرح توسعه CNG در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این که در شرایط فعلی ظرفیت عرضه گاز طبیعی به خودروهای دوگانه سوز از مرز 18 میلیون مترمکعب در روز گذشته است، تصریح کرد: در مجموع عرضه CNG در سبد سوخت خودروها با استقبال گسترده‎ای روبه رو شده است.

وی با تاکید بر این که در سال جاری ساخت و توسعه 400 جایگاه جدید CNG در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه توسعه حمل و نقل ریاست جمهوری برای دو حامل انرژی CNG و LPG سهمی 25 درصدی تعیین شده است، بیان کرد: مطابق با این سبد سوخت، نسبت سهم CNG در مقایسه با بنزین رعایت شده است.

اسدپور با بیان این که در حال حاضر سهم CNG به طور کامل در سبد سوخت خودروها پوشش داده شده است، تبیین کرد: مطابق با مصوبات دولت باید تعداد کل جایگاه های CNG کشور به حدود دوهزار و 500 باب افزایش یابد.