آرشیو شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۱۹
تامین اجتماعی
۱۴
حمایت

اعزام 75 هزار بازنشسته

به سفرهای زیارتی 4 روزه تا پایان سال

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با حمایت دولت و اختصاص کمک هزینه سفر، بازنشستگان کشوری 3 الی 4روز به سفرهای سیاحتی و زیارتی می روند.

ایراندخت عطاریان در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه سفرهای زیارتی بازنشستگان امسال از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، افزود: گسترش توسعه برنامه های فرهنگی اجتماعی برای بازنشستگان در سال های اخیر جزو اولویت ها و رویکردهای مهم دولت دکتر احمدی نژاد محسوب می شود و در این میان صندوق بازنشستگی کشوری نیز با آماده سازی زیرساخت ها و ایجاد امکانات لازم توانسته است بالغ بر 25 هزار نفر از بازنشستگان را طی سه ماه گذشته به سفرهای زیارتی ببرد. وی پرداخت کمک هزینه سفر برای هر بازنشسته و همراه او را مجموعا 300 هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این مبلغ با حمایت دولت برای افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان درنظر گرفته شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 75 هزار نفر دیگر از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به سفرهای زیارتی و سیاحتی بروند.

این مقام مسئول گفت: در دو سال گذشته با مساعدت و پشتیبانی دولت بیش از 168 هزار نفر از بازنشستگان کشوری توانسته اند از تسهیلات سفر برخوردار شوند که در مقایسه با دوره های گذشته این گونه خدمات و اقدامات رفاهی بی سابقه بوده است.

عطاریان افزود: پرداختن به نیازهای عاطفی و فرهنگی بازنشستگان از جمله برنامه هایی است که در دولت های نهم و دهم بیشتر به آن توجه شده و خوشبختانه در جامعه بازنشستگان کشوری نیز بازخوردهای مثبتی داشته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سفر به شهرهای مشهد مقدس، قم، شیراز، اصفهان، همدان، مازندران، گیلان، تبریز و کیش را به عنوان مقصدهایی عنوان کرد که بازنشستگان علاقه و تمایل بیشتری برای سفر به این شهرها دارند.

عطاریان در ادامه درباره افزایش سالانه حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان در حقوق تیرماه آنان محاسبه خواهد شد و بزودی اطلاعات بیشتری در این زمینه اعلام می شود.