آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۳۷
اقتصاد
۴

پشت تریبون

کشتار غیرمجاز دام در یزد

ایسنا| حسین عسکرزاده، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار یزد بر پیگیری مستمر بحث ساماندهی کشتار و نگهداری غیرمجاز دام در شهرستان توسط همه دستگاه های اجرایی تاکید کرد وگفت: در مناطقی از شهر به ویژه منطقه کشتارگاه سابق به علت اینکه کار ساماندهی آن به اتمام نرسیده است، بعضا شاهد نگهداری و کشتار غیرمجاز دام توسط دامداران و اتباع خارجی هستیم که می تواند خسارت های بهداشتی و زیست محیطی را به شهرستان تحمیل کند.

نشست مرغداران درباره اتهام سودجویی

اعتماد| روزنامه دولتی ایران، دیروز در گزارشی با عنوان «سودجویی بزرگ در بازار مرغ»، مدعی شد اسناد و مدارکی در رابطه با سوءاستفاده یکی از تشکل های تولیدی وجود دارد که نشان می دهد در ماه های گذشته 50 هزار تن کنجاله سویا که با قیمت 830 تومان برای کمک به مرغداری ها تحویل شده بود، در بازار با قیمت بالای 1600 تومان فروخته شده است. این روزنامه همچنین عنوان کرده است که فروش آزاد کنجاله هایی که با ارز مرجع 1226 تومانی وارد شده بود، 38 میلیارد تومان سود ناسالم عاید فروشندگان کرده است. در این باره حسین مقدم نیا، رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از برگزاری جلسه اضطراری عصر شنبه این اتحادیه برای بررسی ادعاهای مطرح شده درباره فروش کنجاله دولتی با نرخ آزاد در بازار توسط یکی از تشکل های تولیدی خبر داد. وی افزود: این اتحادیه چنین اقدام زشتی را مرتکب نشده است و پیگرد قضایی این اتهام را برای خود محفوظ می دانیم.

صادرات نفت به اروپا توسط بخش خصوصی

مهر| همزمان با افزایش تحریم های نفتی علیه ایران، با توافق وزارت نفت و بانک مرکزی روزانه 400 تا 500 هزار بشکه نفت ایران توسط کنسرسیومی متشکل از صادرکنندگان بخش خصوصی به بازارهای جهانی به ویژه اروپا صادر خواهد شد. حسن خسروجردی، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ایران از امضای قرارداد جدیدی بین بانک مرکزی، وزارت نفت و اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی برای صادرات نفت خام ایران خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه کنسرسیومی متشکل از صادرکنندگان خوشنام بخش خصوصی برای صدور نفت تشکیل شده است. او با اعلام اینکه هفته جاری نخستین قرارداد صادرات نفت ایران توسط بخش خصوصی امضا می شود، اظهار داشت: مطابق با توافق انجام گرفته قرار است 20درصد از کل صادرات نفت ایران توسط این کنسرسیوم خصوصی انجام شود که دراین خصوص به یک توافق نهایی با پالایشگرهای اروپایی نیز دست یافته ایم.