آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۳۷
اقتصاد
۴

شیر دونرخی شد

مهر|رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران با اعلام اینکه از دیروز شیر دونرخی در بازار عرضه شده است، از افزایش قیمت 50 درصد محصولات لبنی دیگر خبر داد.

او درباره تغییر قیمت لبنیات که قرار بود از روز شنبه در بازار اعمال شود، اظهار داشت: با توجه به تفاهمنامه انجمن صنایع فرآورده های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، شیر900 گرمی نایلونی با 5/1 درصد چربی با قیمت 900 تومان، ماست 900 گرمی با داشتن 5/1 درصد چربی با قیمت 1300 تومان و پنیر یواف 400 گرمی نیز با قیمت 2400 تومان در بازار عرضه شده است. وی اضافه کرد: البته کارخانجات لبنی 50 درصد محصولات خود را با قیمت های پایین و 50 درصد سایر محصولات خود را بر اساس سیستم عرضه و تقاضا در بازار عرضه کردند.

باکری درباره افزایش قیمت 50 درصد محصولات لبنی پرچرب اظهار داشت: کارخانجات بر اساس قیمت تمام شده، 50 درصد محصولات لبنی پرچرب خود را به بازار عرضه می کنند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی پیش از این گفته بود: محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر دارای 5/1 درصد چربی (کم چرب) در قالب محصولات یارانه یی و با کاهش 30 درصدی قیمت و سایر محصولات لبنی با درصدهای متفاوت چربی با افزایش 30 درصدی قیمت از سوی کارخانجات لبنی به بازار عرضه خواهند شد تا به نوعی عدم النفع حاصل از فروش محصولات لبنی دارای 5/1 درصد چربی در بازار جبران شود.