آرشیو یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۱، شماره ۷۵۸۳
شهرستان ها
۵

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام تاکید کرد:ضرورت استفاده بهینه از آب های سطحی

ایلام- خبرنگار رسالت:

ذوالفقار مهدی زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام در گفتگویی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و نیاز به آب در بخش های صنعت و کشاورزی ضروری است از آب های سطحی استفاده بهینه شود. وی در ادامه با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطر نشان کرد: ایجاد سد و بهره وری مناسب از آب های سطحی استان و هدایت آن به سمت زمین های کشاورزی، تاثیر بسیار زیادی در تولید و افزایش محصولات کشاورزی در این استان دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام افزود: در سال 1391 برنامه های مختلفی برای اجرای پروژه های آبی از سوی کارشناسان امر در این استان تدوین و طراحی شده است. وی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت مطلوبی برای جمع آوری آب های سطحی دارد، تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای استان ایلام برای تسریع در روند پروژه های آبی در استان ایلام برنامه های مختلفی از جمله تامین منابع مالی دارد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: سال گذشته نیز در مجموع هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت طرح ها و تامین آب در مناطق مختلف استان هزینه شده است. همچنین جلسه تشکل های آب بران ایستگاه پمپاژ شماره 9 صالح آباد با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه ای ایلام و سازمان تعاون روستایی استان و کشاورزان تحت پوشش در محل شهرداری صالح آباد برگزار شد.

در ابتدای جلسه احمدی کارشناس مشارکت های مردمی شرکت ضمن خیر مقدم به مدعوین و کشاورزان، کار کشاورزی را مصداق عملی فرمایش مقام معظم رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برشمرد و در ادامه هدف از ایجاد تشکل های آب بران را کاهش تصدی گری دولت، تقویت بخش خصوصی و از همه مهمتر اشتغالزایی موثر و مفید عنوان کرد.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام به اتفاق معاون بهره برداری و امور مشترکین و سایر کارشناسان از طرح های عمرانی بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه های عمرانی حوزه عمل این شرکت قرار گرفتند. همچنین جلسه تودیع و معارفه مدیر منابع آب مهران برگزار شد. با حضور معاون شرکت و کارکنان اداره آب شهرستان مهران رئیس جدید اداره منابع آ ب شهرستان مهران معرفی گردید. در این جلسه از زحمات آقای مهندس قربانزاده تقدیر و آقای مهندس جعفر اسدکاظمی به عنوان سرپرست منابع آب مهران معرفی گردید.