آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۵۵
اخبار کشور
۱۴

لاریجانی در دیدار با الحمودی: ایران آماده هرگونه کمک به تثبیت آرامش در عراق است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده هرگونه کمک برای تثبیت آرامش، پیشرفت و آبادانی عراق است.

به گزارش مهر، علی لاریجانی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق بر نقش مهم همکاری های پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آماده تصویب قوانین لازم در جهت حمایت از توسعه و گسترش مناسبات دو کشور در همه عرصه هاست.

وی با ابراز خرسندی از ریاست عراق بر اتحادیه عرب، آن را فرصتی برای ارتقای جایگاه و نقش این کشور در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه کمک به عراق در جهت ایجاد صلح و آرامش پایدار در منطقه است.

لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه، هرگونه راه حل برای خاتمه بحران در این کشور را در چارچوب همکاری منطقه ای و براساس خواست و اراده مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود برشمرد.

«همام الحمودی»، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات برادرانه با جمهوری اسلامی ایران برای کشورش گفت: مجلس نمایندگان عراق از هر اقدامی برای گسترش مراودات با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس عراق در پایان روابط دو کشور را در چارچوب اشتراکات و پیوندهای عمیق تاریخی و مذهبی دو ملت بسیار روشن خواند.

بازار مشترک اسلامی مغفول مانده است

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، همچنین در اولین همایش حج و اقتصاد در سازمان حج و زیارت طی سخنانی گفت: تردیدی نیست موضوع حج موضوع مهمی برای جامعه اسلامی است در حدی که در روایات آمده است اگر افراد امکان حج را نداشته باشند باید اولیای حکومت هزینه آن را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مسائل اقتصادی مانند بازار مشترک اسلامی که سالها مطرح بوده است همواره به دلیل مسائلی که بین کشورهای اسلامی وجود داشته است مغفول مانده و هم به دلیل رابطه برخی از کشورهای اسلامی با قدرت ها هیچگاه به طور کامل عملیاتی نشده است.