آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۵۵
حوادث
۱۵

اجرای طرح مراقبتی پابند الکترونیکی زندانیان در کشور

معاون سازمان زندان های کشور گفت: طرح مراقبت پابند الکترونیکی برای کاستن از جمعیت کیفری زندان ها اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل «محمدعلی زنجیره ای» در جریان بازدید از زندان مشکین شهر اظهار داشت: براساس این طرح زندانیان مجرم و با معروفیت خاص در مراکز خارج از زندان و یا خانه های خود تحت مراقبت قرار گرفته و ایام حبس خود را سپری می کنند.

وی در ادامه با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان های کشور خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان هاست که طرح های جایگزین حبس را در دستور کار قرار داده است.

زنجیره ای تصریح کرد: طرح دیگری که در دستور اجراست حضور زندانیان با شرایط عادی در امور خدماتی به ویژه نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهری است که در این زمینه می توانیم زندانیان با جرایم و نوع کم خطر را در این فضاها به کارگیری کنیم.

وی ایجاد اشتغال برای زندانیان پس از خروج از زندان را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: در این زمینه بالغ بر 14 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای اشتغالزایی زندانیان در نظر گرفته شده تابا حضور در دوره های حرفه آموزی بعد از خروج از زندان بتوانند مشغول کار و فعالیت شوند.

این مسئول حبس زدایی و جلوگیری از صدور احکام زندان به شکل گسترده را بسیار ضروری توصیف کرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن جایگزین ها برای حبس و زندانی کردن مجرمان می توانیم توانمندی آنها را در بخش های مختلف شکوفا کنیم و زمینه خوداتکایی مددجویان را فراهم آوریم.