آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۴۴
اقتصاد
۴

بدون تیتر

مدیرعامل شرکت ملی نفت از تشکیل کنسرسیوم های بخش خصوصی برای صادرات نفت بی اطلاع است. احمد قلعه بانی با اشاره به اینکه شرکت نفت راهکارهای رویارویی با تحریم را اعلام نمی کند، از فعالیت کنسرسیوم های بخش خصوصی در صادرات نفت اظهار بی اطلاعی کرد. وی درباره فعالیت های بخش خصوصی در از سرگیری صادرات نفت گفت: از تشکیل کنسرسیوم های بخش خصوصی برای صادرات نفت ایران بی اطلاعم. بی اطلاعی معاون وزیر از فعالیت های بخش خصوصی در صادرات نفت در حالی است که تصمیم بخش خصوصی برای بر عهده گرفتن 20 تا 30 درصد از صادرات نفت ایران نه تنها با مقامات دولتی مطرح و مذاکراتی در این رابطه صورت گرفت، بلکه این خبر در رسانه ها به طور کامل منعکس شده است.

شمارش معکوس تسویه حساب ارزی با بانک ها خبری است که اعلام شده و گفته شده تا پایان هفته جاری قرار است بانک مرکزی با بانک ها تسویه حساب ارزی کند. پس از سخنان گلایه آمیز رییس کل بانک مرکزی درباره مصارف ارزی بانک ها و برداشت سه هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی از حساب چندین بانک، قرار است تا پایان هفته جاری تسویه حساب بین بانک مرکزی و بانک ها صورت بگیرد. طبق آنچه تاکنون از سوی بانک ها یا مدیران عامل بانک ها ابراز شده بانک های پاسارگاد، تجارت، ملی، رفاه، ملت، کارآفرین، اقتصادنوین و پارسیان گزارش ارزی خود را به بانک مرکزی داده اند.

مهاجرت دسته جمعی نمایندگان سابق مجلس به صنعت نفت اتفاقی است که در چند هفته اخیر رخ داده است. بر این اساس اکثر اعضای سابق کمیسیون انرژی مجلس هشتم، صنعت نفت را برای ادامه فعالیت کاری خود انتخاب کرده اند به طوری که در چند هفته اخیر چندین عضو سابق کمیسیون انرژی به عنوان مشاور معاونان وزیر نفت منصوب شده اند. با به پایان رسیدن عمر مجلس هشتم در نهایت از مجموع 22 نماینده عضو کمیسیون انرژی تنها هفت نماینده موفق به کسب رای اعتماد مردم برای حضور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

قیمت زولبیا و بامیه رمضان توسط محمد نصرتی، رییس اتحادیه این صنف اعلام شد و قیمت این شیرینی از نوع درجه یک چهار هزار و 500 و نوع درجه دو برای ماه رمضان چهار هزار تومان اعلام شد.