آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱، شماره ۲۴۴۷
اقتصاد
۴

هشدار وزیر ارتباطات درباره حمله بدافزار mahdi

ایرنا|وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بدافزار جدید که حریم شخصی کاربران و دستگاه های مختلف کشور را هدف قرار می دهد، خبر داد و گفت: این بدافزار با حروف لاتین mahdi به صورت ورد و پاورپوینت دارای محتوایی به زبان فارسی است که با بازشدن آن عملیات تخریبی و جاسوسی خود را آغاز می کند.

رضا تقی پورگفت: آنها با کسب اطلاعاتی که از نرم افزارهای کاربران شخصی و دستگاه های اجرایی کسب می کنند، به دنبال جمع آوری اطلاعات و جمع بندی آنها برای تخریب اطلاعات، ایجاد اخلال در یک دستگاه و در مجموع ایجاد نارضایتی در علاقه مندان و استفاده کنندگان از فضای فناوری های اطلاعاتی هستند.

وی به کاربران هشدار داد ایمیل ها، فایل ها و مطالب ارسالی از سوی افراد ناشناخته را به هیچ عنوان بازنکنند، چون با بازکردن این فایل ها بدافزار تعبیه شده در آنها کار خود را آغار می کند. تقی پور ادامه داد: وزارت ارتباطات از طریق «شبکه ماهر» مرکز امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه یی، اقدام به شناسایی این بدافزار کرده است.

وی تصریح کرد: در بانک بدافزارهای این شبکه، بدافزار جدید نیز اضافه شده است تا کاربران با مراجعه به این شبکه از نحوه اقدامات این بدافزار مطلع شوند و بتوانند علیه آن اقدامات موثری انجام دهند. او از کاربران خواست در صورت مواجهه با این بدافزار به شبکه ماهر مراجعه کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای مقابله با این بدافزار را به دست آوردند.

وی گفت: این ویروس اطلاعات رایانه های شخصی را به مراکز مورد نظر تعیین شده ارسال می کند، ضمن آنکه پسوردهایی را که کاربران رایانه از آنها استفاده می کنند، نیز ذخیره و ارسال می کند.

به گفته تقی پور این بدافزار حتی میکروفن کامپیوترهای شخصی را فعال و اصوات اطراف را ضبط و به مراکز مورد نظر ارسال می کند.