آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۵۰
صفحه آخر
۱۶
قفسه

استقبال از «آماتور» در امریکا

«آماتور: باراک اوباما در کاخ سفید» کتابی که در انتقاد از اوباما نوشته شده، همچنان پرفروش است. این کتاب که با جلد سخت در ردیف دومین کتاب پرفروش سیاسی آمازون جای دارد، نوشته ادوارد کلاین است که به قیمت 95/27 دلار از 15 ماه «مه» (26 اردیبهشت) وارد بازار کتاب شده است.

کلاین که برای دقیق شدن در زندگی چهره های سیاسی از خانواده کندی گرفته تا کلینتون ها شهرت دارد، در این کتاب جزییاتی از زندگی سیاسی اوباما در دوره ریاست جمهوری اش را فاش کرده است و علاوه بر این از زندگی شخصی او و همسرش میشل اوباما نیز سخن گفته است. بر خلاف برخی شایعات که کلاین را یک جمهوریخواه بالفطره و طبیعتا مخالف حزب دموکرات و اذناب آن ارزیابی می کنند، به تازگی فاش شده است که کلاین بیشتر با دموکرات ها مانوس بوده تا جمهوریخواهان. این حقیقت هرگونه شائبه یی مبنی بر نگاه جانبدارانه کلاین در نگارش این کتاب را منتفی می کند.

«آماتور» که در گروه کتاب های تاریخی نیز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده، در میان 100 کتاب پرفروش آمازون جایگاه پنجاهم را در اختیار دارد. این کتاب 256 صفحه یی 5/4 ستاره از پنج ستاره را از نظر مخاطبان دریافت کرده است. خیلی ها معتقدند این کتابی است که باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا آن را خواند.

«آماتور: باراک اوباما در کاخ سفید» کتابی گزارشگرانه است که نزدیک به 200 مصاحبه را در خود جای داده و بسیاری از آنها با کسانی انجام شده که بهتر از هر کسی اوباما را می شناسند. نتیجه این کار به خلق کتابی که مهم ترین کتاب سیاسی سال امریکا خوانده شده، انجامیده است. در پشت جلد این کتاب آمده است: نباید بگذاریم اوباما دوباره همان راه را برود.

دونالد ترامپ سیاستمدار و سرمایه دار سرشناس امریکایی درباره این کتاب گفته است: «آماتور» بهترین کتابی است که من تاکنون درباره اینکه چگونه باراک اوباما کشورمان را به نابودی کشاند، خوانده ام. من معتقدم هر کسی که درباره امریکا فکر می کند باید کتاب کلاین را که چشم انسان را باز می کند، بخواند.