آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۵۰
صفحه آخر
۱۶
کیوسک

نشریه تصویر سال ویژه 20 سالگی منتشر شد

مجله «تصویر» در بیستمین سال انتشار این نشریه، مهم ترین رخدادهای هنری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی ایران و جهان در سال 1390 را به همراه آثار برگزیده بیش از 2500 هنرمند عکاس، گرافیست و کاریکاتوریست ایرانی شرکت کننده در هشتمین دوره جشن تصویر سال، ارائه می دهد.

توزیع نشریه هنرهای تصویری ایران در عرصه عکاسی، سینما، گرافیک و کاریکاتور، در 364 صفحه رنگی و در قالب شماره های 71 تا 76 از روز سه شنبه سوم مرداد در تهران، شهرستان ها و کتابفروشی های معتبر آغاز می شود و تا پایان هفته جاری در کلیه مراکز مربوطه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این شماره ویژه شامل تصاویر برگزیده از هشتمین نمایشگاه تصویر سال و رخدادهای مهم سال گذشته، به همراه آثار دلخواه و منتخب سال گرافیست ها و کاریکاتوریست های ایرانی و نیز تصاویر و اطلاعات مربوط به فیلم های نمایش داده شده در جشنواره فیلم تصویر است.

تصویر سال 90، بخش ویژه یی برای 15 نفر از اهالی فرهنگ و هنر ایران با عنوان «یادنامه» دارد که در سال 91-90 از میان ما رفته اند: در این بخش درباره جلال ذوالفنون (نوازنده و آهنگساز)، قمر آریان (نویسنده و مترجم)، اسماعیل زرافشان (عکاس)، اسفندیار احمدیه (انیماتور و نقاش)، گلمحمد خداوردی زاده (کاریکاتوریست)، ابراهیم یونسی (نویسنده و مترجم)، محمود محجوب (روزنامه نگار)، عبدالله بوتیمار (بازیگر)، رضا صفدری (مجری تلویزیون)، فاطمه طاهری (بازیگر)، رضا بدیعی (کارگردان سینما)، جواد ذوالفقاری (نویسنده و کارگردان تئاتر)، پرویندخت یزدانیان (بازیگر)، ایرج قادری (بازیگر و کارگردان سینما و سیمین دانشور (نویسنده) مطالبی نگاشته شده است.

پوستر هشتمین جشن تصویر سال نیز با طرحی از عباس کیارستمی و اجرای یحیی پاکدل در این شماره منتشر شده است. در سرمقاله این شماره از تصویر سال، سیف الله صمدیان، سردبیر مجله و دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، از همراهان بیست ساله تصویر سال گفته است. جاده تصویری های نهم با عکس ابتکاری از «ساسان توکلی» در مراسم پایانی دوره نهم، تصویر سه لته یی روی جلد است.