آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
سیاسی
۲

گزیده اخبار

ابلاغ قانون الحاق ایران به کنوانسیون «ورود موقت»

رئیس جمهور، قانون الحاق ایران به کنوانسیون ورود موقت را برای اجرا ابلاغ کرد.

تبریک رحیمی به نخست وزیران گرجستان و لبنان

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به «وانو مرا بیشویلی» انتخاب وی را به سمت نخست وزیری گرجستان تبریک گفت.رحیمی در این پیام تبریک با تاکید بر پیوندهای کهن و اشتراک های فراوان فرهنگی ایران و گرجستان، اظهار امیدواری کرد: روابط دو کشور دوست با استفاده از ظرفیت های موجود بیش از پیش گسترش یابد. معاون اول رئیس جمهور همچنین در پیامی به «نجیب میقاتی» نخست وزیر جمهوری لبنان، فرارسیدن ایام جنگ نابرابرانه 33 روزه و پیروزی مقاومت اسلامی مردم مظلوم لبنان را که به شکست خفت بار رژیم صهیونیستی و عوامل آن در منطقه انجامید، به دولت و ملت لبنان تبریک گفت.

برگزاری جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری

حمید بقایی در جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: باید فعالیت های فرهنگی در خانواده نهاد با مدیریت هدفمند صورت گیرد و نوع فعالیت های فرهنگی آن باید به گونه ای باشد که انگیزه بیشتری را در بین پرسنل نهاد برای تلاش بانشاط تر در محیط کار به همراه داشته باشد. معاون امور اجرایی رئیس جمهور از اعضای شورای فرهنگی نهاد خواست با فعالیت های شاخص فرهنگی، روحیه همدلی و همراهی در بین کارکنان را تقویت کرده و شرایط روحی و روانی مطلوبی را در محیط کار برای کارکنان فراهم سازند.

اضافه شدن چند شهر و شهرستان به نقشه تقسیمات کشوری

دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد شهرستان آغاجاری در استان خوزستان، شهرهای خانمین و کوپن در استان فارس و شهر امامزاده عبدالله در استان مازندران موافقت کرد.