آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
دانش
۱۰

خبر

سن بروز بیماری قلبی در زنان نسبت به مردان 10 سال دیرتر است

متخصص قلب و عروق گفت: سن بروز بیماری قلبی در زنان به دلیل اثرات محافظتی هورمون های زنانه از مردان کمتر و 10 سال دیرتر است.

دکتر مهراد فخرالدینی افزود: در حال حاضر بیماری های عروق کورنر در جهان شایعترین علت مرگ و میر در مردان و زنان است. وی یادآور شد شیوع بیماری های قلبی و عروقی در زنان قبل از یائسگی به دلیل اثرات محافظتی و پیشگیرانه هورمون های زنانگی ازمردان کمتر است. زنان پس از یائسگی همانند مردان به بیماری قلبی دچار می شوند و حتی در شرایطی سکته قلبی و مرگ و میر در آنان بیشتر خواهد بود. فخرالدینی خاطر نشان کرد: درجوامع کنونی گرایش زنان جوان به استعمال سیگار و همچنین افزایش وزن، چاقی، تغییر سبک زندگی و الگوی تغذیه ای از دلایل افزایش شیوع سکته های قلبی است.

بهترین روش برای درمان زخم ناشی از سوختگی

تحقیقات انجام شده توسط متخصصان پوست و زیبایی دانشگاه سین سیناتی نشان می دهد لیزردرمانی بهترین روش برای درمان عوارض پوستی ناشی از سوختگی است.

به گزارش هلث ترمیم پوست در این روش بسیار موثرتر از روش های دیگر است. در این روش رنگ قسمت ترمیم شده بسیار نزدیک به رنگ پوست فرد است. مهمترین مزیت ترمیم پوست با استفاده از لیزرپالسی در این است که میزان سوختگی و عمق زخم و سن بیمار اهمیتی ندارد و در هر حالت قابل استفاده است، علاوه بر آن پس از ترمیم توسط لیزر هیچ عارضه ای برای بیمار وجود ندارد. هزینه ترمیم پوست توسط لیزر از هزینه جراحی پلاستیک کمتر است ولی به طور کلی پرهزینه است.

متخصصان توصیه اکید دارند افراد به مراکز معتبر مورد تایید توسط وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند و قبل از آن از تخصص افرادی که پوست خود را به دست آنان می سپارند مطمئن شوند.