آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
ایران زمین
۱۱

مصرف بهینه برای جلوگیری از قطعی آب در کاشان

گروه «ایران زمین» هرگونه اتفاق پیش بینی نشده در خط انتقال آب زاینده رود به کاشان، موجب قطعی آب آشامیدنی در شهرستان کاشان می شود.

ابوالفضل صدرائیه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان میزان پیک مصرف در ماه های گرم سال بویژه تیر و مرداد ماه در شهرستان کاشان را بیش از ماه های دیگر سال دانست و اظهار داشت: مصرف سرانه شهروندان کاشانی 150 تا 160 لیتر در روز است و برای جلوگیری از قطعی و افت فشار آب، شهروندان کاشانی باید توجه جدی به صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.استفاده از ظرفیت کامل و نهایی ماشین های ظرفشویی و لباسشویی توسط خانواده ها، میزان 4 هزار لیتر آب را در یک روند یک ماهه صرفه جویی می کند.کاهش زمان استحمام، استفاده از جارو برای حیاط به جای آب و ایجاد سایبان برای کولرهای آبی از راه هایی است که به طور قابل ملاحظه ای در مصرف آب صرفه جویی می شود.

صدرائیه خاطرنشان کرد: توجه به مدیریت مصرف، رعایت الگوی مصرف و حتی تامین آب تنها مربوط به یک ارگان خاص نبوده و این امر حیاتی وظیفه همگانی همه آحاد جامعه است. اگر رفتارهای ما در قبال مصرف آب هوشمندانه باشد می توانیم به راحتی تهدیدهای خشکسالی و تنش های آبی را تبدیل به فرصت کرده و راهکارهای اساسی را برای مصرف بهینه آب ارائه دهیم.