آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
بین الملل
۲۷

اخبار کوتاه

دیدار مشاور امنیتی اوباما از چین

«توماس دانیلون»، مشاور ارشد امور امنیتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به چین سفر کرد تا با مقام های این کشور درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی گفت و گو کند. این مقام امریکایی ابتدا با «دای بینگ گوا» عضو ارشد شورای دولتی چین دیدار و گفت و گو کرد. «دای» یکی از بلندپایه ترین مقام ها در امور سیاست خارجی در چین محسوب می شود و از یاران نزدیک «هو جین تائو» رئیس جمهور این کشور است.

کمک 100 میلیون دلاری عربستان به پاکستان

«ابراهیم الاوصاف» وزیر دارایی دولت عربستان سعودی در گفت و گوی تلفنی با «راجا پرویز اشرف» نخست وزیر پاکستان گفت: وزارت دارایی عربستان با توجه به دستور ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور کمک یکصد میلیون دلاری خود به پاکستان را ارائه خواهد کرد. راجا پرویز اشرف اخیرا به ریاض سفر کرده بود و ملک عبدالله نیز قرار است اواخر سال جاری میلادی به اسلام آباد برود.

نخست وزیر جدید پرو تعیین شد

رئیس جمهوری پرو در راستای ترمیم کابینه دولت خود به منظور آرام ساختن موج اعتراض های خشونت آمیز علیه پروژه های معدنکاری در این کشور، «خوآن خیمنز»، وزیر دادگستری و وکیل شناخته شده حقوق بشر را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب کرد. اسکار والاس، نخست وزیر سابق، رهبری سرکوب ها علیه اعتراضات و مخالفت با پروژه پنج میلیارد دلاری معدنکاری نیومنت در منطقه شمالی کاجامارکا را برعهده داشت. این سرکوب ها در ماه جاری میلادی کشته شدن پنج نفر را به دنبال داشته است