آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
بین الملل
۲۶

اخبار کوتاه

ترکیه موشک بالستیک می سازد

آنکارا درصدد تولید موشک های بالستیک است. فعالیت برای طراحی و تولید موشک های بالستیک با برد 2500 کیلومتر بعد از درخواست «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر در این زمینه در هفته گذشته و در جریان نشست کمیته اجرایی صنایع دفاعی ترکیه آغاز شد. به نوشته این روزنامه، منابع دفاعی ترکیه در این زمینه گفته اند: آنکارا برنامه احداث مرکز ماهواره ای را در دست اجرا دارد و با احداث این مرکز، ترکیه قابلیت پرتاب موشک به خارج از جو زمین را نیز دارا خواهد بود و احداث مرکز ماهواره ای پیش درآمد تولید موشک های بالستیک است.

کشف یک شبکه قاچاق اسلحه امریکا یی در یونان

پلیس یونان پس از تحقیقات و در عملیاتی یک شبکه قاچاق اسلحه که ادوات نظامی از امریکا و آلمان وارد یونان می کردند؛ شناسایی و خنثی کرد. این شبکه قاچاق اسلحه در شهر «خلکیدا» شناسایی شد. قاچاقچیان انواع اسلحه را از طریق بسته های پستی از کشورهای امریکا و آلمان به یونان منتقل می کردند.

نارضایتی فرانسویان از اولاند به 37 درصد رسید

بر اساس نتایج تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته در فرانسه، هم اکنون 37 درصد فرانسویان از رئیس جمهور این کشور و عملکرد وی ناراضی اند. بر اساس این نظرسنجی، 22 درصد از فرانسویان از اولاند نسبتا ناراضی اند و 15درصد به طور کامل از وی ناراضی هستند و 8 درصد فرانسویان نیز هیچ نظری درباره وی ندارند. محبوبیت فرانسوآ اولاند از زمان ورود به کاخ الیزه در ماه مه گذشته تاکنون چندین بار دستخوش کاهش شده و نارضایتی های مردمی از وی افزایش یافته است.