آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۱۳۵
شوک امروز
۲۲

شکار پنهان قوچ وحشی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: نیروهای یگان حفاظت اداره محیط زیست موفق شدند شکارچی متخلف را که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بود، دستگیر کنند. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حبیب لشکری اظهار کرد: همچنین از متخلف یک اسلحه دو لول شکاری کشف و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.وی تصریح کرد: همچنین یک تخته پوست مربوط به حیوان وحشی از متخلف کشف که پس از اظهار نظر کارشناسی نوع گونه مشخص می شود.

شیروان از شهرهای مرتفع استان خراسان شمالی است که در دره رود مرزی اترک ما بین کوه های کپه داغ و آلاداغ جای گرفته است. این شهر دارای آب و هوای نسبتا سرد در زمستان و گرم و معتدل در تابستان است.

منطقه حفاظت شده گلول و سرانی با وسعتی بالغ بر 17 هزار و 800 هکتار در فاصله 85 کیلومتری شمال شیروان و در منتهی الیه حد شمال شرقی استان خراسان شمالی واقع شده است و ضلع شمالی این منطقه با طول قریب به

30 کیلومتر با کشور ترکمنستان هم مرز است. این منطقه عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است. منطقه گلول و سرانی قسمتی از رشته کوه های موسوم به کوپه داغ (کوپت داغ) را تشکیل داده و از مناظر بدیع و فریبنده ای برخوردار است. گونه های مهم جانوری منطقه عبارتند از: قوچ و میش اوریال، پلنگ، گربه وحشی، گراز، سمور سنگی، تشی، پایکا، خرگوش و از پرندگان شاخص این منطقه می توان به دارکوب قهوه ای، سهره سیاه، کبک دری، هما و... اشاره کرد.