آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۵۳
جامعه
۱۳

کوتاه از جامعه

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد: حدود 30 درصد از کسانی که با وجود توانایی خواندن و نوشتن خود را بی سواد معرفی می کنند، با هدف برخورداری از یارانه و حمایت دولتی بیشتر چنین اقدامی انجام می دهند.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: از عدم مداخله این سازمان درباره نبود ممنوعیت استفاده از دوچرخه برای بانوان خبر داد.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهر تهران: با شروع گرما میزان متکدیان در تهران افزایش می یابد که با طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در تهران آغاز شده است. مشکل بعدی ساماندهی این افراد است.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی: دیوانه خانه های 60 تختخوابی بهزیستی متناسب با قرون گذشته است. این دیوانه خانه ها تحت عنوان ارائه خدمات و درمان ویژه به بیماران روانی مزمن اختصاص یافت. در همه جای دنیا توانبخشی بیمار از ابتدای شروع بیماری اش آغاز می شود. اکنون این دیوانه خانه ها چون فقط جنبه نگهداری بیماران روانی را برعهده دارند به صورت نوعی از آن دیوانه خانه های قرون گذشته درآمده است.

منیره نوبخت: مهریه را نمی توان بیمه کرد. مهریه یک امر شخصی و خانوادگی است و حقی با رضایت مرد، زن و خانواده های آنان است و هرگونه دخالت قانونی در این قضیه را نادرست می دانم.

وزیر دادگستری: 20 میلیون تومان وام به زندانیان مهریه پرداخت می شود. تولیدکنندگان و کارآفرینان که صلاحیت و استحقاق آنان توسط ستاد دیه و وزیر دادگستری احراز شود، می توانند بدون رعایت سقف مذکور تا سقف مبلغ محکومیت و حداکثر 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.سررسید پرداخت نخستین قسط، حداقل سه ماه پس از آزادی مددجو از زندان است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران: شهروندان در صورت مشاهده خرابی کارتخوان اتوبوس های بخش عمومی کرایه نپردازند و به صورت رایگان به شهروندان خدمت رسانی کنند. اتوبوسرانی موظف است بر عملکرد صحیح دستگاه های کارتخوان نظارت کند.