آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۱۵۸۷
جهان
۶

دور

دستگیری مخالفان در مراسم سوگواری

یورونیوز: در مراسم سوگواری برای اوسوالدو پایا از مخالفان سرشناس دولت کوبا جمعی از مخالفان دولت این کشور دستگیر شدند. اوسوالدو پایا، فعال مخالف کمونیسم که 60 سال داشت، روز یکشنبه در نزدیکی شهر بایامو، در شرق کوبا دچار سانحه شد. بنا بر اعلام مسوولان دولتی کوبا، خودروی او به یک درخت برخورده کرده و او در سانحه رانندگی جان باخته است. این دگراندیش کوبایی در سال 2002 «جایزه ساخاروف» را برای آزاداندیشی از پارلمان اروپا دریافت کرده بود.

تظاهرات شهرداران

ایلنا: حدود 200 شهردار از سراسر ایتالیا برابر مجلس سنای این کشور در رم تجمع کرده و نسبت به توزیع ناعادلانه بودجه دولتی به مناطق متفاوت این کشور اعتراض کردند. دولت ایتالیا قرار است بودجه مناطق این کشور را 23 درصد کاهش دهد. شهرداران معترض خواستار بازبینی اولویت های کاهش بودجه دولتی برای مقابله با بحران اقتصادی شدند. آنها معتقدند که برنامه های دولت «ماریو مونتی» نخست وزیر ایتالیا باعث کاهش خدمات عمومی و به ویژه در بخش های آموزش و دادگستری خواهد شد.

آزادی رییس جمهوری به قید وثیقه

ایسنا: دادگاه فیلیپین به دلیل عدم وجود ادله کافی برای اثبات اتهام رییس جمهوری سابق فیلیپین مبنی بر دستکاری در نتایج انتخابات محلی، او را پس از هشت ماه بازداشت با قید وثیقه آزاد کرد. بنابراین گلوریا ماکاپاگال آرویو، می تواند با گذاشتن وثیقه 23 هزار دلاری از بیمارستان ارتش آزاد شود اما حق خروج از کشور را ندارد. «بنیگنو آکویینو»، جانشین آرویو قول داده تا او را به دلیل فساد در طول 9 سال ریاست جمهوری اش به پای میز محاکمه بکشاند.

جانشین رییس جمهوری غنا

ایلنا: «جان درامانی ماهاما» به عنوان جانشین رییس جمهوری غنا سوگند یاد کرد. ماهاما که پیش از این به عنوان معاون رییس جمهوری غنا فعالیت می کرد، با ابراز تاسف از درگذشت رییس جمهوری سابق این کشور، گفت که آموزگار و دوستی نزدیک را از دست داده است. «جان اتا میلز» رییس جمهوری سابق غنا روز گذشته به طور ناگهانی درگذشت. میلز از بیماری سرطان رنج می برد.