آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۶۹۹
بورس - شرکت ها
۱۰

هفته متعادل در فرابورس

گروه بورس- هدیه لطفی: کارنامه فرابورس در هفته جاری نشان از حاکمیت موج تعادلی بر این بازار دارد، به طوری که حجم معاملات در تمام روزهای هفته جاری از محدوده 10 میلیون برگه اوراق بهادار تجاوز نکرد و در مجموع مبادله 44 میلیون برگه سهم به ارزش 76 میلیارد تومان در سامانه این بازار به ثبت رسید.

بر این اساس در اولین روز کاری هفته جاری ارزش معاملات فرابورس با جابه جایی 10 میلیون سهم به 17 میلیارد تومان رسید که هرچه به اواسط هفته نزدیک تر شدیم، از حجم معاملات این بازار کاسته شد. به طوری که در معاملات روز سه شنبه تنها 9 میلیون سهم توسط سهامداران فرابورسی خرید و فروش شد.

این در حالی است که در روزهای پایانی هفته به خصوص روز گذشته حجم معاملات بازار بسیار اندک و در محدوده 5 میلیون سهم بود. ارزش کل معاملات روز گذشته نیز معادل 19 میلیارد و 840 میلیون تومان بود که قند شیروان با جابه جایی 675 هزار سهم به عنوان پرمعامله ترین سهم این بازار شناخته شد.

کویرتایر، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و سرمایه گذاری خوارزمی نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

افزون بر این بازارهای نوین مالی با معاملات اوراق اجاره امید، اجاره مپنا، اجاره سامان، مشارکت توسعه، اجاره جوپار و اجاره ماهان حدود 98 درصد از ارزش کل معاملات فرابورس را به خود اختصاص دادند. در بازار دیروز از 67 نماد معامله شده، 20 نماد با افزایش قیمت، 29 نماد با کاهش نرخ و مابقی بدون تغییر قیمت بودند که در این میان امتیاز تسهیلات بانک مسکن با نوسانات مثبت و منفی در محدوده یک درصد به میانگین قیمتی 59 هزار تومان رسید.

درج شرکت مالی و اعتباری عسکریه در بازار پایه فرابورس

نماد شرکت مالی و اعتباری عسکریه به عنوان هفتاد و نهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های بازار پایه فرابورس درج شد. بر این اساس شرکت مالی و اعتباری عسکریه با نماد معاملاتی «وعسکر» در گروه واسطه گرهای مالی و پولی قرار گرفت و این موسسه مالی و اعتباری برای ورود به بازار سرمایه آماده تر شد.