آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۱۵۸۹
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

هانس زیمر برای کشته شدگان سینمای آئورا آهنگ ساخت. بعد از حادثه تیراندازی در آخرین فیلم بتمن به نام«شوالیه سیاه بر می خیزد» گروه ها و افراد مشهوری همدردی خود را با کشته شدگان این حادثه اعلام کردند و در آخرین خبر هانس فلوریان زیمر که سابقه آهنگسازی برای بسیاری از فیلم های مشهور آمریکایی از جمله گلادیاتور، آخرین سامورایی، دزدان دریایی کاراییب، رمز داوینچی، شوالیه تاریکی و شرلوک هلمز را در کارنامه حرفه ای خود دارد، اعلام کرده است که برای همدردی با این کشته شدگان آهنگی ساخته است و تمام حقوق این اثر به این کشته شدگان و خانواده های آنها تعلق خواهد گرفت.

گروه هنری راگا، «خیمه شب بازی» را به عنوان مشهورترین و رایج ترین نمایش عروسکی ایران با قدمتی بیش از هزار سال در شهر زاگرب کرواسی به صحنه می برد. موضوع اصلی این جشنواره که همه ساله در میدان اصلی شهر زاگرب برگزار می شود، موسیقی، رقص و نمایش های فولکلوریک است و این دوره جشنواره بر اجراهای هنری مرتبط با کودکان، با تکیه بر فولکلور تمرکز دارد. در این دوره علاوه بر ایران و 23گروه از کشور کرواسی، گروه هایی از کشورهای اوکراین، روسیه، اسلوانی، اسلواکی، آلمان، لیتوانی، کنیا، بوسنی و هرزگوین و بلغارستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

اولین قرآن مصور جهان که یک نقاش ایرانی 42 سال از عمر خود را روی نقاشی و طراحی آن صرف کرده، مراحل نهایی آماده سازی خود را سپری می کند. سهم الدین زمانی هنرمند و نقاش و تصویرگر سوره های قرآن درباره مراحل آماده سازی این اثر نفیس حاصل 42 سال زحمت خود گفت: این قرآن که اولین قرآن مصور جهان است، 114 طرح رنگی با گل برای 114 سوره دارد.