آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
اقتصادی
۴

کارت های بازرگانی غیرفعال حذف می شود

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: کارت های بازرگانی غیرفعال حذف می شود.

به گزارش فارس و به نقل از «اقتصاد پنهان» سایت ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز، ابویی با تاکید بر تلاش برای راه اندازی و توسعه سامانه جامع صدور و تمدید کارت هوشمند بازرگانی خواستار سرعت بخشیدن بر بازبینی کارت های فعلی و ابطال کارت های غیرفعال از ابتدای مهرماه سال جاری شد.

حمید صافدل، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز گفت: سامانه صدور و تمدید کارت بازرگانی رسما آغاز به کار کرده و در مرحله اول پالایش کارت های موجود در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: با توجه به این که امکان امضای دیجیتال در وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شده، در آینده نزدیک کارت های بازرگانی هوشمند می شود.

نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی نیز با بیان این که از این پس خدمات صدور، تمدید و نظارت بر کارت بازرگانی به صورت متمرکز در اتاق ایران انجام خواهد شد گفت: گام های خوبی در زمینه ساماندهی کارت بازرگانی برداشته شده و امکان سرعت بخشیدن به صدور، تمدید و نظارت بر آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: رتبه بندی بازرگانان نیز در دست اقدام است. شاخص هایی در مورد اهلیت اشخاص مشمول در نظر گرفته شده و مطابق مقررات با برگزاری دوره های آموزشی بخشی از شرایط احراز صلاحیت افراد به دریافت کارت بازرگانی، مورد بررسی قرار می گیرد.