آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۰۲۷۱
حوادث
۱۵

عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش

اجرای بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی غیر ممکن است

وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از بازنشستگان فرهنگی اجرایی شدن بیمه طلایی بازنشستگان را غیرممکن اعلام کرد.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایسنا استفاده از مزایای بیمه طلایی را حق طبیعی قشر بازنشسته فرهنگی دانست اما در عین حال گفت: از لحاظ قانونی امکان ادامه اجرای بیمه طلایی توسط آموزش و پرورش وجود ندارد وگرنه قطعا اجرایی می شد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به خاطر معلمان بازنشسته پیشتاز اجرای بیمه طلایی بازنشستگان شد، در حالی که این موضوع ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد و تنها از سر دلسوزی پیگیر این بیمه بودیم.

حاجی بابایی افزود: مقرر شده بود وزارت رفاه بخش زیادی از کارهای مربوط به این بیمه را انجام دهد و آموزش و پرورش نیز آماده هرگونه کمک و همکاری بود، اما چون بازنشستگان تحت پوشش وزارتخانه و سازمان های دیگری هستند، آموزش و پرورش کاری نمی تواند انجام دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنشستگان فرهنگی تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و بر اساس تفاهم نامه مقرر شد این مبلغ و مبلغ عائله مندی در اختیار بیمه ایران قرار بگیرد تا بیمه نقره ای بازنشستگان فرهنگی طلایی شود، اما آنها قرارداد را امضا نکردند، چرا که ترجیح آنها برای انعقاد قرارداد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بود.

حاجی بابایی گفت: هر زمان که سازمان بازنشستگی اعلام کند آمادگی اجرای بیمه طلایی بازنشستگان همچنان از سوی آموزش و پرورش وجود دارد.حاجی بابایی ضمن عذرخواهی از همه بازنشستگان فرهنگی اذعان کرد: حق طبیعی این افراد بهره مندی از مزایای بیمه طلایی است اما از لحاظ قانونی امکان اجرای آن توسط آموزش و پرورش وجود ندارد وگرنه قطعا اجرایی می شد.

به گفته حاجی بابایی امسال 15 هزار معلم بازنشسته می شوند و با احتساب 10 هزار معلم صعب العلاج، حدود 25 هزارنفر از آموزش و پرورش خارج خواهند شد.

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش هم گفت: امسال از میان یکصد هزار نفر داوطلب برتر کنکور که نمره های بالاکسب کرده اند، 25 هزار نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب خواهند کرد و وارد این دانشگاه خواهند شد.

وی با اعلام اینکه نیروهای آموزش و پرورش باید تخصصی شوند، تصریح کرد ارتقا جایگاه و منزلت معلمان، خود یک تحول عظیم و بنیادین است که در این راستا نحوه انتخاب معلم، بومی سازی، تخصصی شدن، دانشگاه فرهنگیان و... باید آماده و اصلاح شوند.