آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۶۱
ورزش
۱۵

گزارش تصویری

«تهمینه» قرن هاست که دویده است

رقیبان تهمینه کوهستانی صد متر دویدند، ولی تهمینه قرن هاست که دویده است، او از لابه لای سال ها تاریکی دویده است تا زن افغانستان را تا المپیک لندن برساند. او خیلی دویده است و او برنده است. او توانست در المپیک شرکت کند. او در کابل در جایی تمرین می کرد که روزگاری زنان را در آن مکان به گلوله می بستند. تهمینه از جوخه اعدام طالبان تا به لندن دویده است. و او پیروز است.

بیشترین تشویق برای شناگر«لیزوتو»

این شناگر بیشترین تشویق و دست زدن ها را گرفت. کشور کوچک او، لیزوتو در آفریقای جنوبی قرار دارد. در کشور این شناگر فقط یک استخر قانونی مسابقه وجود دارد.

«اسکار» راهی نیمه نهایی شد

اسکار پستوریوس، دونده معلول اهل آفریقای جنوبی، که با دو پای مصنوعی می دود موفق شد در مرحله مقدماتی دوی 400 متر مردان با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

«شهرخانی»بالاخره مبارزه کرد

سالن برگزاری رقابت های وزن 74 کیلوگرم مسابقات جودو در چارچوب بازی های المپیک 2012 لندن مملو از تماشاگر بود و روزنامه نگاران زیادی نیز در آن حضور داشتند، چرا که «وجدان علی سراج شهرخانی» اولین ورزشکار زن عربستانی شرکت کننده در المپیک بود و بحث های زیادی نیز در مورد حجاب و پوشش وی وجود داشت. «شهرخانی» پس از شکست برابر حریف خود، در میان تشویق بیش از حد حاضران در سالن، به سوی پدرش رفت و وی را در آغوش گرفت تا با همدیگر گریه کنند.

«فلپس» با لباس ساخت ناسا

مایکل فلپس شناگر امریکایی، دارنده 21 مدال المپیک و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی های المپیک است. مایکل فلپس در بازی های المپیک تابستانی 2008از لباس هایی موسوم به Speedos LZR Racer استفاده کرد که از سوی دانشمندان ناسا طراحی شده بود. الیافی که در ساخت این لباس ها مورد استفاده قرار گرفته اند به شکل ریزلوله هایی هستند که در کنار یکدیگر چیده شده اند. در این لباس هیچ گونه زاویه با برآمدگی دیده نمی شود.

«عادل» در ویمبلدون

عادل فردوسی پور برای تماشای مسابقه نیمه نهایی تنیس المپیک 2012 لندن بین فدرر و دل پوترو در ورزشگاه معروف ویمبلدون حاضر شد و از نزدیک این رقابت را نگاه کرد.