آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۶۱
سیاست
۲

خبر

تهران در زمان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد چند روز تعطیل است

علی سعیدلو،معاون امور بین الملل رییس جمهور از تعطیلی چند روزه شهر تهران در هنگام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.وی در حاشیه مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی علمی پیرامون جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درباره برنامه ریزی های انجام شده درباره ساخت و ساز سالن اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: «برنامه ریزی هایی از قبل صورت گرفته بود و با توجه به بودجه یی که به موقع رسید کار ساخت این ساختمان در حال انجام است. ساخت سالن جلسات و وی ای پی سالن اجلاس عدم تعهد در دست وزارت راه و شهرسازی است. نسبت به برنامه یی که از قبل پیش بینی کرده ایم تاکنون مشکلی به وجود نیامده و از برنامه عقب نیستیم.»

معاون امور بین الملل رییس جمهور درباره احتمال تعطیلی شهر تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد گفت: «طبق روالی که در سایر کشورها هم در زمان برگزاری کنفرانس های بین المللی وجود دارد، در کشور ما نیز احتمالاتعطیلات چندروزه یی خواهیم داشت. از آنجایی که اجلاس سران عدم تعهد در شهریورماه بعد از ماه رمضان برگزار می شود و عده زیادی از مردم به سفر می روند مشکل چندانی درباره تعطیلات وجود ندارد.»اجلاس کارشناسان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پنج و شش شهریورماه، اجلاس وزرای خارجه هفت و هشت شهریورماه و اجلاس سران عدم تعهد 9 و 10 شهریور برگزار می شود.

کمیته بررسی انتخابات 92 در جامعه روحانیت تشکیل شد

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از شکل گیری کمیته یی در این تشکل سیاسی برای انجام بررسی های لازم برای انتخابات ریاست جمهوری آتی خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شب گذشته در مراسم افطار جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز ماموریتی به یک کمیته داده است که موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را بررسی کند و درباره نحوه تعامل با دیگر تشکل ها از جمله جبهه متحد اصولگرایی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بررسی های لازم را انجام دهد. وی با اشاره به اینکه تقریبا یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فرصت داریم، گفت: باید آسیب ها و ضعف های درون جبهه اصولگرایی را شناسایی کنیم و تاکید می کنم که جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هنوز در شوراهای مرکزی خود بحثی درباره ریاست جمهوری آینده آغاز نکرده اند.