آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۷۶۰۷
ورزش
۲۳

سرمایه سوزی درورزش کشتی!

نایب رئیس سابق فدراسیون کشتی با ابراز تاسف از شکست امیررضاخادم در انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی تاکید کرد که این شکست یک فاجعه بزرگ برای کشتی ایران است. صنعتکاران با اشاره به عدم موفقیت خادم در انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی گفت: واقعا جای تاسف است که شخصیتی در جایگاه امیررضا خادم که یک فرد بزرگ در کشتی دنیا و تحصیلکرده است باید به چنین شرایطی دچار شود.

وی افزود: واقعا به غیر از تاسف در این خصوص کار دیگری نمی توان کرد. ترکیه که در کشتی دنیا همواره بعد از کشور ما بوده، اکنون دو نماینده در هیئت رئیسه فیلادارد اما ما در این عرصه نمی توانیم حتی یک نماینده داشته باشیم. صنعتکاران تصریح کرد: امروزه در ورزش دنیا پست های بین المللی را فقط به خاطر بزرگی یک ورزشکار و کسب مدال های رنگارنگ گذشته او توزیع نمی کنند، بلکه این کار نیاز به دیپلماسی و ارتباطات بسیار زیاد دارد که متاسفانه ما هیچ جایگاهی در آن نداریم. من فکر می کنم مسئولین ارشد ورزش ما و حتی فدراسیون کشتی هیچ عرق ملی گرایی ندارند و فقط سرمایه سوزی می کنند.

وی پیروزی نماینده کشور قطر در این انتخابات را یک فاجعه بزرگ برای کشتی ما خواند و گفت: متاسفانه قطر که حتی در کشتی آسیا هم حرفی برای گفتن ندارد به خاطر دیپلماسی قوی و ارتباط تنگاتنگ با نماینده سایر کشور ها موفق می شود به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی در بیاید اما کشور ما که درهردوبخش آزاد و فرنگی جزء سه کشور بر تر دنیاست باید همچنان ازنداشتن نماینده در فیلارنج ببرد.