آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۷۶۰۷
فرهنگی
۱۹

مجید امرایی:دستمزد کم موجب دلسردی اهالی تئاتر خیابانی می شود

مجید امرایی گفت: طولانی بودن مدت زمان تسویه حساب و همچنین مبلغ محدود حمایت از اجرای عمومی نمایش های خیابانی چندان مطلوب نظر هنرمندان این عرصه نیست و موجب دلسردی می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نماشی اظهار داشت: در حال حاضر شیوه حمایت مالی از گروه های تئاتر خیابانی برای هر نمایش خیابانی به تعداد 10 اجرا در شهرستان ها بین پانصد هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان و در تهران نیز بین یک و نیم میلیون تومان تا سه میلیون تومان در نظر گرفته شده است که پرداخت همین مبلغ محدود هم بین چهار تا شش ماه طول می کشد تا تسویه حساب شود و این چندان مطلوب نظر هنرمندان این عرصه نیست و موجب دلسردی می شود. وی تصریح کرد: باید قدر هنرمندانی را که به دور از هر چشمداشت مالی و تنها با عشق و علاقه دست به تولید تئاتر می زنند بیشتر دانست. از ابتدای سال 1391 تاکنون،57 نمایش خیابانی جدید با مضامین مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ارزشی که مجموعا 368 اجرای عمومی داشته اند در سراسر کشور توسط هنرمندان تئاتر خیابانی تولید شده است و این اتفاقی است که تا پیش از این کم نظیر بوده است.

امرایی ادامه داد: استمرار برنامه های تدوین شده و فعالیت های منظم و اجرای عمومی تئاتر خیابانی در کشور در گرو حمایت های مالی است. وی خاطرنشان کرد: در 4 ماهه نخست امسال 368 اجرای عمومی تئاتر خیابانی در سراسر کشور صورت گرفته است؛ این در حالی است که هنرمندان این عرصه علاوه بر اجراهای عمومی حضور موثر و چشمگیری در جشنواره های داخلی و خارجی داشته اند.