آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۱۰
بورس - جهان
۱۱

مس گران و قلع ارزان شد

گروه بورس جهانی- روند قیمت فلزات در معاملات روز ششم آگوست افزایشی بود. در این روز قیمت نقدی آلومینیوم، آلیاژآلومینیوم، مس و روی با افزایش همراه شد، اما تنها قلع با افت قیمت روبه رو شد.

روز گذشته انتشار اخباری در خصوص امیدواری دولتمردان به بازارهای جهانی، همچنین حمایت اروپا از سرمایه گذاران و بازارها سبب شد تا بازار فلزات روند مثبتی به خود گیرد. در عین حال حمایت دولت اسپانیا و ایتالیا نیز با وجود نگرانی ها در خصوص بحران های اقتصادی از بازارهای جهانی مطرح است که به این ترتیب بازارها را با روند صعودی مواجه کرد.

از این رو بازار فلزات نیز در این روز مثبت شد. به این ترتیب قیمت مس در معاملات روز ششم آگوست مثبت شد. این کالانسبت به مبادلات روز سوم آگوست 69 دلار افزایش را به ثبت رساند. علاوه بر قیمت مس در این روز آلومینیوم، آلیاژآلومینیوم، سرب، نیکل و روی هم با رشد قیمت همراه شدند. در همین حال در این روز نرخ قلع نسبت به مبادلات روز سوم آگوست با افت همراه شد. به این ترتیب هر تن قلع در این روز با افت 45 دلاری مواجه شد و در نتیجه هر تن از این کالابا نرخ 17 هزار و 710 دلار معامله شد. خرید نقدی این کالاهم 17 هزار و 705 دلار بود.

افت 3 دلاری قیمت بیلت

با این حال در این روز قیمت بیلت کاهشی بود. اما قیمت مولیبدن ثابت ماند، کبالت نیز در این روز افزایشی بود. به این ترتیب خرید و فروش نقدی بیلت در معاملات روز ششم آگوست به ترتیب 3 دلار و 50 سنت افت داشت، همچنین فروش نقدی این کالانیز 2 دلار و 50 سنت کاهش را تجربه کرد. خرید و فروش 3 و 15 ماهه بیلت نیز در این روز روند منفی داشتند.

در همین حال انتظار سرمایه گذاران در بلندمدت در این روز سبب شد تا قراردادهای 15ماه آینده به ارزش 440تا 450 دلار در بورس لندن معامله شود.