آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۱۰
صنعت و معدن
۳

ارزش صادرات فولاد 28 درصد رشد کرد

گروه صنعت و معدن - ارزش صادرات فولاد شرکت های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در چهار ماه ابتدای سال جاری از رشد 28 درصدی برخوردار شد. تا پایان تیرماه امسال بیش از 215 میلیون دلار رسید این درحالیست که ارزش صادرات این محصولات درمدت مشابه به پارسال به 168 میلیون دلار رسیده بود.

همچنین در این مدت میزان تناژ فولاد صادرشده به بازارهای هدف 312 هزار تن بوده است در حالی که در چهار ماه ابتدای پارسال 234 هزار تن از تولیدات این گروه صادر شده بود.

در مدت مورد بررسی بیشترین رشد صادرات به تیرآهن اختصاص داشت به طوری که با رشد 494 درصدی همراه شد که از ارزشی معادل 1/21 میلیون دلار برخوردار بود. پس از آن میلگرد با رشد 125 درصدی جایگاه دوم رشد صادرات را کسب کرد به طوری که نزدیک به 60 میلیون دلار از این محصول به بازارهای خارجی ارسال شد.

در همین حال بیشترین ارزش صادرات شرکت های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در بین تولیدات این گروه در اختیار محصولات گرم بود به گونه ای ارزش صادرات محصولات گرم از 126 میلیون دلار عبور کرد که رشد درصدی را نسبت به صادرات مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.