آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۱۲
بورس کالا
۱۴

تکمیل مقررات بورس انرژی تا دو ماه آینده

مهندس آزاده حسینی

گروه بنگاه ها: با اتمام مراحل ثبت شرکت بورس انرژی مقررات این بورس نیز تا دو ماه آینده تکمیل می شود. شاپور محمدی، مدیرعامل بورس انرژی از اتمام مراحل ثبت و استقرار اداری شرکت بورس انرژی خبر داد و گفت: در حال حاضر مراحل ثبت شرکت بورس انرژی پایان یافته است. وی ادامه داد: همچنین به لحاظ اداری نیز بورس انرژی در ساختمان بورس و اوراق بهادار تهران که نماد بازار سرمایه کشور است، استقرار پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: البته خرید ساختمان نیز در دستور کار قرار دارد و اگر ساختمان مناسب پیدا کنیم حتما آن را خریداری خواهیم کرد.

محمدی در مورد محصولاتی که برای عرضه در بورس انرژی نهایی شده اند، گفت: توافقات برای عرضه محصولات در بورس انرژی در حال انجام است و تاکنون عرضه برق قطعی شده، همچنین با توافقاتی که با نفتی ها داشتیم بحث عرضه انواع نفت و همچنین مشتقات انرژی مانند خوراک پالایشگاه ها مطرح شده است. وی تاکید کرد: الزامی به عرضه مشتقات نفتی نیست و بر اساس توافقات کار پیش می رود. همچنین محصولات پتروشیمی نیز همچنان در بورس کالاعرضه می شوند. وی افزود: سعی ما بر این است که امکانات را برای معاملات فراهم کنیم. وی تصریح کرد: در راستای بسترسازی برای عملیاتی تر شدن فعالیت های بورس انرژی، نرم افزار معاملات برای دادوستد انرژی توسط شرکت مدیریت خدمات فناوری در حال طراحی است.

محمدی از آغاز فعالیت بخش امور سهام بورس انرژی نیز خبر داد و گفت: برای امکان پذیر شدن معاملات سهام بورس انرژی نیز اقدامات اولیه انجام پذیرفته است.